Appsi Sidebar – האפליקציה שמחזירה את כפתור ה-התחל

הכפתור הוותיק והפונקציונאלי לא מהווה חלק מחלונות 8 ובטלפונים חכמים וטאבלטים הוא לא מותקן, כברירת מחדל ● האפליקציה Appsi Sidebar מבקשת לתקן את המצב ולהחזיר אותו לחיים

שניים מהיתרונות הגדולים ביותר של הגרסאות הישנות של חלונות (Windows) – מ-XP ועד 7 – היו כפתור ה-התחל (Start, בגרסה האנגלית) ושורת המשימות. אלה אפשרו ביחד לגשת במהירות לכל אפליקציה, משחק או תוכנה שמותקנים במחשב. כל מה שהיה צריך זה להפעיל את העכבר וללחוץ על הצלמית המתאימה כדי להגיע ליעד. במקרה הגרוע ביותר היה צריך לגלול קצת למטה ברשימה. מעבר לכך, היה ניתן לקבוע לבד אילו תוכניות הן מועדפות ויוצגו בחלק העליון של הרשימה בכפתור ה-התחל, כדי שיהיו זמינות תמיד. לא בכדי רעשו הרוכשים והמשדרגים הפוטנציאליים כשגילו שאין אותו בחלונות 8 (Windows 8).

בטלפונים ובטאבלטים, כברירת מחדל, התפריט הזה כלל לא קיים. כדי לעבור לאפליקציה באמצע העבודה על אפליקציה אחרת צריך ללחוץ על כפתור הבית, שמעביר ל-"עמוד הראשי" של המכשיר, ולדפדף בין המסכים עד שמוצאים את הצלמית שרוצים, או להיכנס לרשימת היישומים כדי למצוא את האפליקציה שרוצים. נכון שניתן "ללכלך" את עמוד הבית הראשי ולהעמיס עליו כמות גדולה למדי של צלמיות שלחיצה עליהן מובילה לאפליקציה המבוקשת, אבל הביצוע הוא עדיין לא ברמה של כפתור ה-התחל הישן והטוב.

יצרניות מסוימות, כמו סמסונג (Samsung) בטלפונים החדשים שלה, פתרו את הבעיה בעזרת אפליקציה מתאימה, אבל מה עם כל השאר?

כאן נכנסת לתמונה האפליקציה Apssi Sidebar, שמספקת לסביבת האנדרואיד (Android) את היכולות של כפתור ה-התחל ומאפשרת גישה לכל אפליקציה שמותקנת בטלפון או בטאבלט בקלות, כולל מכל אפליקציה אחרת.

כברירת מחדל, כדי לפתוח את התפריט יש לבצע גרירה משמאל לימין בחלק השמאלי העליון של המסך. עם זאת, האפליקציה מאפשרת למשתמש להגדיר היכן למקם את הנקודה החמה לביצוע הגרירה, ויותר מכך: היא מאפשרת לקבוע את גודלה וכן לקבוע האם היא תוצג על המסך. זאת, כדי לזכור בקלות רבה יותר היכן היא ממוקמת. בנוסף, ניתן להגדיר מה תהיה השקיפות של התפריט, ובתפריט עצמו יש אפשרות לחפש אחר אפליקציה מותקנת ולקבוע אילו אפליקציות ייחשבו כמועדפות ויוצגו בחלק העליון שלו באופן קבוע. גם כאן, המטרה היא ליצור נגישות קלה יותר. המשתמשים יכולים בנוסף למחוק אפליקציות ישירות מהתפריט, אם הם מתחילים לחשוש לגבי המקום הפנוי בזיכרון האיחסון של המכשיר ומזהים אפליקציה שהם לא משתמשים בה.

כך או כך, הגלילה ברשימת האפליקציות מהירה מאוד ומאפשרת להגיע בקלות מרשימה לכל אפליקציה, בוודאי במהירות גבוהה יותר לעומת התהליך המקובל במכשירי אנדרואיד.

כמו כן, יצוין שלצד הגדרות דוגמת גודל גופן וגודל הצלמיות שיוצגו בתפריט, יש ב-Appsi Sidebar כמה אפשרויות מתקדמות: קביעת מחוות שביצוען יפעיל באופן אוטומטי פעולות מסוימות שקשורות לתפריט, כגון הצגת האפליקציות המועדפות בלבד, ושליטה בכמות ההודעות וההתראות שמקבלים למכשיר.

האפליקציה היא אמנם חינמית בבסיסה, אבל כוללת גם תוספים בתשלום, שמאפשרים להגדיר תפריטים נוספים בנוגע לאנשי קשר, הודעות, דואר אלקטרוני ועוד. כל תוסף כזה מאפשר הגדרת נקודה חמה נוספת, או תפריט נוסף, ויש צורך להגדיר מספר לא מועט של הגדרות עבור כל תפריט. בצורה כזו אפשר בעצם לגשת במהירות לכל תחום עבודה בטלפון או בטאבלט במהירות ובנוחות.

להורדת Appsi Sidebar לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים