קרוב לשנה וחצי אחרי פייסבוק: טוויטר תנפיק מניות לציבור

החברה הגישה את מסמכי ההנפקה לרשות האמריקנית לניירות ערך ● הנפקת טוויטר תיערך לפי שווי נמוך בהרבה מזה של פייסבוק, שהונפקה ב-100 מיליארד דולרים ● על פי האנליסטים, היא אמורה הייתה להיערך בראשית השנה הבאה, אולם טוויטר הקדימה אותה מאחר שהשוק מיטיב השנה עם הנפקות של חברות היי-טק

טוויטר (Twitter) תנפיק בקרוב את מניותיה לציבור, קרוב לשנה וחצי אחרי שהמתחרה הגדולה שלה, פייסבוק (Facebook), עשתה זאת. עם זה, על פי ההערכות, שווי ההנפקה שלה יהיה נמוך הרבה יותר מזה של פייסבוק, שעמד על 100 מיליארד דולרים. במכירות פרטיות של מניות של עובדי טוויטר השיגה החברה הערכת שווי של יותר מתשעה מיליארד דולרים.

רשת הציוצים כבר הגישה מסמכי הנפקה חסויים לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC). ההודעה על כך פורסמה, איך לא, בטוויטר עצמה, וכמיטב המסורת והמגבלות של הרשת, כללה פחות מ-140 תווים. ההנפקה מסמנת אבן דרך חשובה בתולדות טוויטר, שהוקמה לפני שבע שנים ומשרתת 200 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

יצוין שטוויטר הצליחה ליצור תרבות חדשה של תקשורת באינטרנט, אך מבחינה עסקית היא עדיין לא נחשבת ליצרנית הכנסות ברמה של גוגל (Google) או פייסבוק. לא ידוע אם טוויטר רשמה עד כה רווחים ומה קצב הצמיחה שלה, מאחר שחוק חדש בארצות הברית – ה-JOBS Act, או בשמו המלא Jumpstart Our Business Startups Act – מתיר לחברות שהכנסותיהן השנתיות נמוכות ממיליארד דולרים שלא לפרסם את מסמכי ההנפקה שלהן.

מקורות יודעי דבר מסרו, כי קבוצת גולדמן זקס (Goldman Sachs) מונתה כחתם הראשי של ההנפקה המתוכננת. ההערכות הן שבנקים נוספים יצטרפו להנפקה, שנחשבת לאחת המיוחלות ביותר מאז הנפקת פייסבוק.

"ההנפקה של טוויטר נערכת מוקדם במעט מהצפוי. רבים העריכו, כי החברה תונפק רק ברבעון הראשון של השנה הבאה", אמר קרטר מק, נשיא JMP Group. "ייתכן שבטוויטר מבקשים לנצל את התנאים הנוכחיים של השוק, שמיטיב מאז תחילת השנה עם הנפקות של חברות היי-טק".

בהנהגתו של דיק קוסטולו, שמכהן כמנכ"ל טוויטר בשלוש השנים האחרונות, ניסתה החברה למנף את הפופולריות של השירות לצורך מכירת פרסומות. על פי הנתונים של חברת המחקר EMarketer, הכנסותיה של טוויטר מפרסום צפויות להסתכם השנה בכ-583 מיליון דולרים. עם זאת, היא עדיין תצטרך לשכנע את המשקיעים שהיא מסוגלת לבנות עסקי פרסום בני קיימא, שכן כיום מתייחסים רבים מבין המפרסמים לפרסום בטוויטר כאל פרויקט ניסיוני ולא כאל ערוץ פרסום קבוע ומתמשך שחייבים לכלול בתקציב הפרסום.

דובר טוויטר סירב להגיב לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים