תוכן שיווקי

מדוע ארגונים צריכים לבחור ספק מובייל אסטרטגי?

15/09/2013 13:15

ארגונים רבים בוחנים כיום את נושא אבטחת המידע עבור מערכת הניידות הארגונית, הכוללת סמארטפונים ומכשירי טאבלט, בשל ההבנה שאותם מכשירים מכילים מידע ארגוני ועסקי רגיש – וההבנה הפתרונות שהם מיישמים כיום לא בהכרח מספקים את ההגנה הנדרשת.

ניתן למפות את השלבים בהם ארגונים נמצאים ביישום אבטחת מידע למכשירי המוביליטי לשלושה מצבים שונים:

Run – השלב הבסיסי ביותר לאבטחת המובייל. מדובר בארגונים שמפעילים פתרונות MDM (ר"ת Mobile Device Management) לשליטה על המכשיר, קביעת מדיניות ארגונית מה מותר ומה אסור לבצע בטלפון או בטאבלט (למשל, באמצעות White-List או Black-List).

•  Grow – ארגונים שעברו את השלב הראשון, ומבינים את היתרונות באבטחה ובפרטיות. אלו מבקשים גישה למידע הארגוני, לקבצים ב-SharePoint או לשרת הקבצים הארגוני. ארגונים אלו נהנים מאפליקציות צד שלישי מאובטחות המייעלות את העבודה.

•  Transform – ארגונים הנמצאים בשלב של הבנה אסטרטגית ומדיניות מוגדרת לגבי המוביליטי בארגון. ארגונים אלו עושים שימוש נרחב באמצעים ניידים ומפעילים אפליקציות שונות מאובטחות, גישה מאובטחת למשאבי הארגון וכן הפעלת מספר אפליקציות ב-Workflow מלא בהתקן הנייד. ארגונים אלו זקוקים למערכת ניהול מתאימה ויכולת גידול במספר המשתמשים.

ארגונים בשלב ה-Run, שמשתמשים במוצרי MDM וברשימות היתר/איסור לשימוש באפליקציות שונות ומגוונות, אינם רואים בפתרון המיושם החלטה אסטרטגית, אלא מחפשים פתרון מהיר וכלכלי לארגון. ליישום בסיסי מסוג זה מתאימים יצרנים רבים, אולם אנו ממליצים לכל ארגון להביט קדימה ולראות כיצד השימוש בטאבלטים ובטלפונים החכמים יתפשו את מקומם בארגון. כאשר היקפי השימוש שלהם במובייל יגדלו (הן מבחינת כמות המשתמשים והן מבחינת השימושיות של המכשירים) – הם יידרשו לשנות מדיניות אבטחה ולשדרג את הפתרונות בהם הם עושים שימוש, ולכן – רצוי לתכנן התפתחות זו מבעוד מועד, עוד בשלב ה-Run.

אין ספק, שרוב הארגונים בהליך הדרגתי יתחילו ביישום בסיסי של MDM ויעברו למייל מאובטח; ימשיכו בגישה מאובטחת ל-SharePoint ולאחר מכן ישלבו אפליקציות צד שלישי מאובטחות, ובמקרים רבים – ישלבו עבודה של מספר אפליקציות בתצורת Workflow. בתצורה זו כמות המשתמשים והקריטיות של המערכת גדלה, ולכן הצורך בספק מוביליטי אסטרטגי, שיאפשר לארגון לגדול בצורה בטוחה ולתמוך בכל היישומים העתידיים, הוא אקוטי.

כשהיקף השימוש על כל היבטיו הולך וגובר, הארגון נדרש לפתרון מערכתי, לרבות דוא"ל מאובטח, גישה לקבצים, הפעלת אפליקציות, ניהול ותמיכה בגידול למאות ואלפי משתמשים. כשהארגון נמצא בשלב זה, המוביליטי הוא אסטרטגי וחשוב לארגון. לכן הוא זקוק ליישם פתרון של יצרן מוביל עם ראייה רחבה לכל תחום המוביליטי, ולא רק לנישה בודדת (כמו מייל או MDM).

חברת Good Technology היא מהמובילות בעולם בתחום זה. היא מספקת פתרון מערכתי כולל לכל דרישות המוביליטי, כולל Collaboration והפעלת אפליקציות ארגוניות או של צד שלישי. עם הארכיטקטורה הייחודית שלה, Good Technology תומכת בעשרות, מאות ואף אלפי משתמשים ויותר, כולל ניהול מלא.

אירועים קרובים