BYOD: כמה זה יעלה לארגונים ואיך זה משפיע על מעמד המנמ"ר?

המנמ"רים יקחו סוף סוף פיקוד על הטמעת המובייל והלקוחות ילמדו לתקשר במהירות עם החברות שהם עובדים עמן בשיטות חדשות מבוססות מכשירים ניידים – אבל ההוצאות יגדלו והמנמ"ר יאבד את אחזיתו בתקציב ה-IT ● לאן מועדות פניו של טרנד ה-BYOD?

מיתון או לא, טרנד המוביליטי ו-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device), נמשך במלוא עוזו גם השנה ויימשך גם בשנה הבאה. יש האומרים כי מדובר במגה-טרנד שבא אלינו ומתכוון להישאר להרבה זמן. התוצאה הסופית שלו תהיה שינוי מהותי בחיי הארגונים ומחלקות ה-IT, באופי עבודתם של הפקידים וכמובן גם של מחלקות ה-IT.

זו היתה לפחות התחושה בקרב הדוברים והמשתתפים שבאו לכנס של AirWatch, שננעל בסוף השבוע האחרון באטלנטה. המסרים המרכזיים שנמסרו ללקוחות היו שעסקים המתנהלים בצורה מסורתית ישנו את אופי עבודתם ויהפכו למוטי מובייל: המנמ"רים יקחו סוף סוף פיקוד על הטמעת המובייל, ואילו הלקוחות ילמדו לתקשר במהירות עם החברות שהם עובדים עמן בשיטות חדשות מבוססות מובייל.

בעיני העובדים בארגון, זו לא שאלה. מבחינתם, הסוגיה היא כבר לא האם יוכלו להשתמש בטלפונים החכמים שלהם לצורכי עבודה שוטפת, אלא איך זה ייעשה ובאילו יישומים הם יוכלו להיעזר כדי לעבוד מהבית או מכל מקום מרוחק אחר.

אנליסט של גרטנר (Gartner) דיבר בכנס וחזה כי רוב החברות בשוק יאמצו עד 2015 את מודל ה-BYOD. כך, הן יאמצו תוכניות אימוץ ויישום לתהליכי BYOD כדי לענות על הביקושים הרבים. חברת המחקר גורסת כי למהלכים אלו יש פנים כלכליות נוספות: עובדים ייאלצו להיפרד מאלפי דולרים כדי לא לפגר אחרי הטרנד של שימוש בנייד החכם שלהם גם לצורכי עבודה. זוהי מעין אופנה חדשה, שבה כל אחד ירצה להראות לחברו כי לו יש את הנייד הכי מתקדם בשוק. בחלק מהארגונים נהוג לשלם דמי החזר לעובדים עבור השימוש בטלפון לצורכי עבודה, כאשר התעריף הממוצע הוא 40 דולרים לחודש. על פי גרטנר, העלות הזו תלך ותגדל לפחות ב-30% במהלך שלוש השנים הקרובות.

השאלה המרכזית שעומדת כעת על הפרק היא כיצד ייעשה התגמול והאם הנהלות ארגונים ערוכות לכך. הן יודעות לשלם עבור חיבור לרשת ושיחות טלפון, אבל איך אפשר באמת לכמת שימוש בנייד? לכולם ברור שחייבים למצוא מודל תמחור והחזר.

מכאן הגלגל חוזר למגרש של המעסיקים. טרנד ה-BYOD יגדיל משמעותית את היקף הוצאות הטלפון לעובדים. הצפי של גרטנר הוא שעלויות אלו יאמירו עד 300 דולרים לכל עובד – הוצאה שכל מעסיק יצטרף לקחת בחשבון כאשר הוא מתמחר את המעבר ל-BYOD.

והיכן המנמ"ר בכל הסיפור הזה? כפי שכבר נאמר בעבר, זוהי מגמה לא פשוטה עבורו, שמספקת לו לא מעט כאבי ראש. כעת, כאשר הרכבת יצאה לדרך, הוא מבין כי אין לו ברירה אלא להצטרף לכיוון התנועה. החסרון הגדול של BYOD הוא אובדן שליטה על התקציב בתוך ה-IT שמופנה למובייל. זאת, מפני שחלק מהיישומים שבהם משתמש העובד לא נעשים דרך הארגון, וכל מה שהמנמ"ר צריך לעשות הוא לבצע התאמה. זה לא סיפור קל, אבל הוא לא מגדיל את הבקרה על התקציב.

חברת המחקר אברדין (Aberdeen) מוסיפה על תחזיות אלו וטוענת כי מנמ"ר מאבד את השליטה על התקציב שלו בעולם המובייל בהיקף של 51% כל שנה, בעוד שתקציב המובייל שמופנה למנכ"ל ולדרישות שלו עולה בכיוון ההפוך. הדבר הטוב בסיפור הוא העובדה שהנהלות שוב מוצאות את עצמן תלויות יותר מתמיד במנמ"ר – הן מבינות שבלעדיו כל התהליך הזה לא יוכל לזוז, ובלי ה-BYOD לא יהיה זכות קיום למרבית הארגונים בשנים הבאות.

השורה התחתונה: ככל שאנו מתקדמים בלוח השנה, תחום המובייל הולך ותופס מקום מרכזי בחיי הארגונים בכל מגזר ומגזר. היישום שלו עובר דרך המשאב הכי יקר של הארגון – העובדים. על פי תחזיות האנליסטים, ההשקעה במשאב הזה, ב-BYOD, תעלה הרבה כסף לארגונים. שלא תגידו שלא הזהרנו.

רוצים לשמוע פרטים נוספים? הירשמו עכשיו לכנס Mobility 2013

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים