ארצות הברית: משרד ההגנה לא מאפשר יותר לגוגל לתדלק את צי המטוסים שלה במחיר מוזל

הפנטגון ביטל הסכם עם מייסדי החברה, לארי פייג' וסרגיי ברין, שהתיר להם לטוס ברחבי העולם תוך שימוש בדלק מטוסים מוזל שנרכש מהפנטגון ● נאס"א, שפרשה חסותה על ההסדר, סירבה לחדש אותו מאחר שהתעורר חשד שפייג' וברין עושים בו שימוש לרעה

מייסדי גוגל (Google), לארי פייג' וסרגיי ברין, יצטרכו לשלם מעתה סכומים גבוהים יותר כדי לתחזק את צי המטוסים הפרטיים של החברה. זאת, לאחר שמשרד ההגנה של ארצות הברית ביטל את ההסדר שאפשר לצמד המיליארדרים לטוס ברחבי העולם תוך שימוש בדלק מטוסים מוזל שנרכש מהפנטגון. ההסדר הופעל מאז שנת 2007, אך לא פורסם לציבור הרחב עד כה.

דוברת הפנטגון מסרה, כי הביטול בוצע ב-31 באוגוסט, לאחר שבכירים בנאס"א (NASA), שפרשה את חסותה על ההסדר, סירבו לחדש אותו. ממכתב שנשלח מגורם בכיר בפנטגון ופורסם על ידי הסנאטור צ'רלס גרסלי, רפובליקני מאייווה, עולה שההחלטה התקבלה לאחר שהועלו טענות לחריגות של מייסדי גוגל מתנאי ההסכם.

"הייתכן שאנשי עסקים מסוימים מקבלים תנאים מיוחדים על דלק שאינם זמינים לאנשי עסקים אחרים?", תהה גרסלי. הוא הוסיף, כי ההסדר מעלה חששות שהממשל פועל בצורה לא הוגנת בכך שהוא "מסייע לעסקים מסוימים על חשבון הכספים של משלמי המיסים".

ממשרד המפקח הכללי על נאס"א נמסר, כי בימים אלה נערכת ביקורת על הקשרים בין הסוכנות למייסדי גוגל.

הסיבה לפנייתם של פייג' וברין מלכתחילה לנאס"א נעוצה בכך שמרכז המחקר שלה (Ames Research Center) שוכן בנמל התעופה הפדרלי Moffet, שהיה שייך בעבר לצי האמריקני ונמצא במרחק של חמישה קילומטרים בלבד מהמשרדים הראשיים של גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה.

ההסכם התיר לגוגל להחזיק את צי המטוסים, שכולל שבעה מטוסי סילון ושני מסוקים, בנמל התעופה, תמורת תשלום שנתי של 1.3 מיליון דולרים, שכולל דמי שכירות והחזר הוצאות. בהסכם נפרד חכרה גוגל חלק מהשטח של נמל התעופה לצורך הקמה של משרדים בעתיד.

בניסיון להסביר את ההסכם החריג הזכירו מנהלי נאס"א הסכם נלווה שעל פיו יבצעו מייסדי גוגל טיסות לצרכים מדעיים ויספקו לסוכנות שירותי נסיעות. אולם, מרבית הטיסות המדעיות מתבצעות רק במטוס אחד קטן, שמשמש בין השאר לחקר האטמוספרה.

דוברת הסוכנות מסרה, כי "בנאס"א מחפשים תמיד דרכים חדשות לשיתופי פעולה עם המגזר הפרטי, לקידום המשימות שלנו ולתועלת משלמי המיסים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים