אחרי שהסירו את המגבלות: שלטונות איראן החזירו את החסימה על פייסבוק וטוויטר

השלטונות טענו כי החסימה הוסרה למשך יום אחד בשל תקלה טכנית ● ייתכן שמקורה של התקלה בפעולה של קבוצה שנלחמת על מנת להסיר את המגבלות על הגלישה באינטרנט באיראן

מלחמה גם במחשבים, לא רק בנאומים. איראן

הידיעה עודכנה בשעה 13:00

יום לאחר שהוסרו המגבלות על טוויטר (Twitter) ופייסבוק (Twitter), השלטונות בטהראן החזירו את החסימה. הגולשים באיראן שוב לא יכולים, החל מהבוקר (ג'), לצייץ ולעדכן סטטוסים. לטענת השלטונות באיראן, החסימה הוסרה בעקבות תקלה טכנית – והבוקר, כאמור, היא תוקנה.

מקורות באיראן מסרו לניו-יורק טיימס (New York Times), כי ייתכן שהתקלה הטכנית נבעה מפעולה של קבוצות שנלחמות מול השלטונות על מנת להסיר את המגבלות על הגלישה באינטרנט באיראן.

עם הסרת החסימה אתמול סברו רבים שמדובר בחלק מהשינויים שהבטיח נשיא איראן, חסאן רוחאני, לאחר בחירתו מוקדם יותר השנה. גולשים איראניים הגיבו להסרת החסימות כאילו נפלה חומת ברלין וירטואלית. הניו-יורק טיימס ציטט גולש בשם Bita שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "הידד! הגעתי לעמוד הפייסבוק שלי בלי להשתמש ב-VPN!"

באחרונה אמרו כמה פוליטיקאים באיראן, כי פייסבוק היא "כלי ציוני", אולם נראה ששלטונו של רוחאני חושב אחרת. עם זאת, השלטונות בטהרן לא פרסמו כל הודעה רשמית על הסרת החסימות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים