גוגל רכשה את הסטארט-אפ Bump בעשרות מיליוני דולרים

החברה הנרכשת פיתחה יישום שמאפשר העברת קבצים בין מכשירים שנוגעים זה בזה ● בעקבות הרכישה תקבל גוגל לידיה גם את היישום Flock לשיתוף תמונות, שמסייע ליצור אלבומים משפחתיים משותפים

גוגל (Google) רכשה את חברת הסטארט-אפ Bump, שפיתחה יישום למכשירים ניידים שמאפשר להעביר קבצים בקלות בין שני מכשירים שנוגעים זה בזה, על סמך זיהוי המגע באמצעות החיישנים המותקנים במכשירים. בעקבות הרכישה תקבל גוגל לידיה גם את היישום Flock לשיתוף תמונות, שמסייע ליצור אלבומים משפחתיים משותפים. שתי החברות לא מסרו פרטים כספיים על העסקה, אך מקורות המצוטטים בבלוג All Things D העריכו את שווי החברה הנרכשת בסכום של 30 מיליון דולרים עד 60 מיליון דולרים.

מגוגל לא ניתן היה לקבל תגובה, אולם דיוויד לייב, המנכ"ל והמייסד של Bump, דיווח על העסקה בהודעות שפרסם אתמול (ב') בבלוג ובטוויטר (Twitter). הוא כתב, כי "אנחנו שואפים ליצור חוויה קסומה וחדשנית באמצעות אלגוריתמים, מתמטיקה ועיבוד נתונים. משום כך, אנחנו שמחים מאוד להצטרף לגוגל, חברה שחולקת עמנו בחזון של שימוש ביישומי מחשב לצורך פתרון של בעיות מורכבות ושינוי האופן שבו אנחנו יוצרים קשרים זה עם זה ברחבי העולם".

לייב הוסיף וציין, כי לפי שעה יוסיפו יישומי Bump ו-Flock לפעול כפי שפעלו עד כה, אך "בעתיד צפויות הודעות נוספות". כיום מוצע היישום של החברה למכשירי iPhone ומספר המשתמשים בו עולה על 100 מיליון. יצוין שניתן להעביר באמצעותו קבצים גם בין מכשירי iPhone למכשירי אנדרואיד (Android).

זאוס קרוולה, אנליסט מפירמת ZK Research, ציין שהרכישה היא מהלך חיובי מבחינתה של גוגל, שתוכל לאפשר כעת למשתמשים לשתף קבצים בקלות רבה יותר. "זה מעניין. עד עתה, המכשירים הניידים היו אמצעי מעולה ליצירת תכנים, אך לא הצטיינו בשיתוף", אמר. "אילו ניתן היה לשתף בקלות תצלומים וסרטונים עם כל מי שנמצא בסביבה הקרובה היו יכולים, למשל, כל הצופים במשחק כדורגל שמצוידים במכשירי אנדרואיד לשלוח לכולם תמונות וסרטונים מהמשחק כדי שיחוו דעה". עם זאת, הוא העריך שיישום Bump לא יוצע עוד למכשירי iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים