עלבד העלתה לאוויר מערכות ERP של סאפ ביותר ממיליון שקלים

המערכות הועלו בשתי חברות בת של החברה - בארצות הברית ובפולין - בפרויקט שנמשך ארבעה חודשים בלבד ● הן עונות על תהליכי מכירות והפצה, שרשרת האספקה, תהליכים בין-חברתיים גלובליים וחשבונאות פיננסית וניהולית

עלבד משואות יצחק העלתה לאוויר שתי מערכות ERP של SAP Business Suite במפעל Hospeco קנטאקי, שרכשה החברה ב-2012, בארצות הברית ובחברה הבת של עלבד בפולין. הפרויקט החל במרץ השנה והסתיים לפני כחודשיים. בשלב הראשון הועלתה המערכת בארצות הברית ולאחר מכן – בפולין, כאשר בכל אחת מהמדינות נמשכה ההעלאה כחודשיים. היקפו של הפרויקט הכולל עומד על יותר ממיליון שקלים.

יצוין, כי עלבד היא חברה ציבורית שנסחרת בבורסה בתל אביב. החברה עוסקת במפעליה בישראל ובחו"ל בייצור ושיווק מגבונים לחים, ייצור ושיווק מוצרי היגיינה נשית ומוצרי ספיגה. יש לה שני מפעלים בישראל, שניים בארצות הברית, מפעל בגרמניה ומפעל בפולין. המחזור שלה ל-2012 עמד על כ-1.4 מיליארד שקלים – כ-95% ממנו כתוצאה ממוצרים שמשווקת עלבד ב-40 מדינות.

הפרויקט בוצע באופן פנימי על ידי רומן ליטרובניק, מנמ"ר עלבד, שעבד בשיתוף עם יועצים מומחים בתחומם. מטרתו הייתה קליטה מלאה של מפעל Hospeco קנטאקי, שמהווה כיום חלק מהחברה הבת Albaad USA. בסך הכול, משרתות מערכות ה-ERP של סאפ (SAP) בעלבד כ-200 משתמשים, 70 מהם חדשים – בארצות הברית ובפולין.

המערכות שהוטמעו עונות על תהליכי מכירות והפצה, החל מקליטת הזמנה ועד חשבונית לקוח, וכן לתהליכי שרשרת האספקה, דוגמת רכש ומלאי וייצור, תהליכים בין-חברתיים גלובליים וחשבונאות פיננסית וניהולית.

במסגרת הפרויקט בארצות הברית החליפה עלבד שלוש מערכות מקומיות קיימות. בסיום השלב האמריקני של הפרויקט התאפשר מיחשוב מלא של כל תנועות החומר בחברה שמדווחות באופן מקוון ובזמן אמת, באמצעות מסופונים שמותקנים על מלגזות, עמדות דיווח, ייצור וכל נקודות הכניסה והיציאה של החומר במחסן.

בנוסף למערכת ה-ERP כלל הפרויקט הטמעה של מודולים ייחודיים נוספים. בין היתר, נבנה תהליך חדש לליקוט גמיש, שמאפשר ליקוט משטחים מלאים וחלקיים או מוצרים מעורבים במחסן מנוהל איתורים (מודול WM). כן פותחו ממשק EDI לקליטת הזמנות לקוח, אישור הזמנות ושליחת חשבוניות ללקוחות בארצות הברית; ממשק עם חברת ניהול משלוחים ברחבי ארצות הברית, שמבצעת מיטוב של ההובלה; וכלי לניהול וניטור מערך מכירה והפצה (Cockpit), שמאפשר לעלבד לעמוד בהסכמי רמת שירות (SLA) מול לקוחותיה.

ליטרובניק אמר לאנשים ומחשבים, כי "עלבד נמצאת בצמיחה מתמדת וכוללת זרועות עסקיות ברחבי העולם. לכן, היינו חייבים לבחור בפלטפורמת מערכות המידע הטובה ביותר שתספק את יכולת הגידול הנדרשת ותיצור פלטפורמה לסטנדרטיזציית תהליכים תאגידית".

לדבריו, "עלבד עוברת שינוי מהותי בתפיסת ה-IT, שמהווה מרכיב מרכזי להשגת יעדים אסטרטגיים של החברה. השינוי מתחיל במעורבות הגבוהה של הנהלת התאגיד ונמשך בניהול שינוי ארגוני (OCM) ובמהלכים נוספים. הגורמים המרכזיים שאפשרו לעשות פרויקט מורכב באופן מהיר ובעלויות נמוכות יחסית הם מעורבות ההנהלה לאורך כל הדרך, שילוב של צוות מיישמים פנימי וחיצוני והיצמדות למתודולוגיית סאפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים