בלקברי מזהירה מפני הפסדי ענק; תפטר 4,500 עובדים

החברה פרסמה אזהרה לפיה היא תפסיד ברבעון קרוב למיליארד דולרים וההכנסות שלה יהיו חצי מהצפי, בגלל המכירות הנמוכות של מכשירי Z10 ● בעקבות זאת צנחו שערי המניות שלה בנסדא"ק ובטורונטו

בלקברי (BlackBerry) במצב קשה: החברה הזהירה בסוף השבוע, כי היא עתידה לדווח השבוע על הפסד של בין 950 מיליון דולרים ל-995 מיליון דולרים ברבעון שהסתיים ב-31 באוגוסט והודיעה, כי בכוונתה לפטר 4,500 עובדים – כשליש מעובדיה ברחבי העולם. כמו כן, על פי התחזית של בלקברי, ההכנסות יסתכמו ב-1.6 מיליארד דולרים לעומת צפי קודם של שלושה מיליארד.

עוד עולה מהתחזית המעודכנת של החברה, כי ההפסד הנקי שלה שלא על פי GAAP צפוי להגיע ל-250 עד 265 מיליון דולרים וההפסד הנקי למנייה לפי חישוב זה – לבין 0.47 ל-0.51 דולרים. זאת, לעומת צפי של 0.15 דולרים בלבד.

בעקבות ההודעה צנח שערן של מניות בלקברי שנסחרות בטורונטו במהלך יום המסחר ביום ו' בשיעור של 23.7% והגיע ל-8.25 דולרים – השער הנמוך מאז תחילת השנה, אולם לקראת תום יום המסחר הוא השתפר וירד ב-16% ל-9.08 דולרים. בנסדא"ק ירדו מניות בלקברי ב-17% ושערן הגיע ל-8.73 דולרים.

"החברה מידרדרת לתהום", אמר קולין גיליס, אנליסט מפירמת BGC Partners. "מה כבר אפשר לצפות אחרי שמכריזים שהחברה עומדת למכירה? מי ירצה להיכבל לפלטפורמה שלא ידוע מה יעלה בגורלה?".

ירידה של 60% במספר העובדים
הפיטורים הנוכחיים מגיעים לאחר גל נוסף שערכה החברה מוקדם יותר השנה. לפני כשנה עמד מספר העובדים שלה על 20 אלף, במרץ הוא הגיע ל-12,700 ולאחר גל הפיטורים הנוכחי צפוי מספר עובדיה לעמוד על כ-8,000. בלקברי נימקה את הפיטורים בשאיפה לצמצם את הוצאות התפעול בכ-50% בתשעת החודשים הקרובים ולהתמקד בשוק הארגוני. אולם, אנליסטים פקפקו ביכולתה של החברה לממש את המהלך. "סביר יותר להניח שהחברה תפוצל ותימכר במלואה או בחלקה", אמר אמיטב פסי, אנליסט מפירמת UBS.

עוד הסבירה החברה את ההפסד הגדול ברבעון השני במחיקת מלאי של מכשירי Z10 שלא נמכרו, בשווי של 930 מיליון דולרים עד 960 מיליון דולרים. החברה הימרה בגדול על מכשירים אלה, המצוידים במערכת ההפעלה בלקברי 10 (BlackBerry 10), ובמידה רבה תלתה בהם את עתידה. המכשירים זכו לביקורות אוהדות אך לא רשמו הצלחה שיווקית מאז שהושקו בתחילת השנה.

על פי הערכות, החברה מכרה ברבעון 3.7 מיליון מכשירי בלקברי למשתמשי קצה, מרביתם מדגמי בלקברי 7 הישנים ולא מהדגמים החדשים. החברה הודיעה, כי היא משנה את השיטה שלפיה היא רושמת הכנסות ממכירת מכשירים ומעתה הן יירשמו בספרים רק לאחר שמכשיר ספציפי נמסר ללקוח הקצה, ולא ברגע שהמכשירים הגיעו למחסנים של חברות הסלולר.

מידיעה שפורסמה ביום ו' בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) עולה, כי מייק לזרידיס, בעבר אחד מראשי החברה, מארגן בימים אלה קבוצה של קונים. בין השאר דווח, כי הוא מנהל מגעים עם חברות השקעות פרטיות, בהן Blackstone Group ו-Carlyle Group. שיעור המניות של בלקברי שנמצאות בבעלותו של לזרידיס עומד על 5.7%. לא ניתן היה לקבל את תגובת לזרידיס לכך ובלקברי סירבה להגיב.

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים