בריטניה: ווייז וגוגל ימשיכו לפעול כגופים נפרדים עד להכרעת הרגולטור

הנרכשת הישראלית תמשיך לתפקד בצורה עצמאית – כך עולה ממסמך ששלחה ענקית האינטרנט ל-OFT, המשרד הבריטי לסחר הוגן, שבודק בימים אלו האם רכישת הענק גורמת ליצירת מונופול בתחום יישומי ומערכות הניווט

היכן מוצדק לנהוג עם חיוך על השפתיים? Waze

גוגל (Google) אינה מתכוונת לבצע בקרוב שינויים בקשר למעמדה של ווייז (Waze). החברה הישראלית, שנרכשה כזכור תמורת כמיליארד דולרים על ידי ענקית החיפוש, תמשיך לתפקד כגוף עצמאי נפרד שאינו קשור לעסקים הישירים של גוגל, לפחות בתקופה הקרובה. כך עולה מממסך בן מספר עמודים ששלחה גוגל ל-OFT (המשרד הבריטי לסחר הוגן), שהחל באחרונה לבדוק את רכישת ווייז בידי גוגל, במטרה לבדוק האם היא גורמת ליצירת מונופול בתחום יישומי ומערכות הניווט בממלכה המאוחדת.

גוגל מתחייבת שבמשך תקופת הבדיקה בידי הוועדה המשרדית היא לא תבצע כל פעולה שתוביל לשילוב בין העסקים של גוגל לאלו של ווייז, כאמור, ואפילו לא באופן חלקי. בנוסף, היא לא תעביר את השליטה בגוגל או בווייז לידי גוף אחר, וכן לא תפגע ביכולת של כל אחד מהגופים להתמודד בשוק יישומי הניווט באופן עצמאי לחלוטין בכלל השווקים שמושפעים בידי הרכישה. זאת, כמובן, כל עוד לא התקבל אישור לכך על ידי ה-OFT.

לכל אורך תקופת הבדיקה, ווייז תשמור על זהות מוחלט משלה – החל מלוגו ועד מחלקת מכירות ושיווק נפרדת. כמו כן החברה אמורה להמשיך לפעול בהתאם לקווים והתכוניות העסקיות שהתוותה לעצמה עוד לפני הרכישה. בנוסף מתחייבת ענקית האינטרנט שלא לבצע שינויים בצוות הראשי והמבנה הארגוני של ווייז וגוגל במהלך תקופת הבדיקה.

ההפרדה המוחלטת בין החברות כוללת למעשה מניעת שינויים בחומרה ובתוכנה בהם עושות החברות שימוש לצורך פיתוחים בתחום הניווט, להוציא שינויים ותחזוקה שוטפים. כמו כן לא אמורה להיות העברת מידע בין שני הגופים, להוציא מידע שנגזר מהצורך לציית לרגולציות שונות שנובעות מהרכישה של ווייז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים