למרות הקשיים: מנכ"ל נוקיה יקבל 25.5 מיליון דולרים בעקבות העסקה עם מיקרוסופט

המענק יינתן לסטיבן אילופ על אף שמצבן של שתי החברות לא מזהיר, והן יצטרכו להתמודד בשנים הקרובות בשוק קשה ● ההערכות הן שמשקיעים במיקרוסופט ימחו על גובה המענק, מאחר שאילופ לא הצליח להוציא את נוקיה מהמצב הלא טוב שלה

סטיבן אילופ הוא אחד המרוויחים הגדולים מעסקת המכירה של חטיבת המכשירים הניידים של נוקיה (Nokia) למיקרוסופט (Microsoft) תמורת 7.2 מיליארד דולרים, וצפוי להתעשר ממנה מאוד. אילופ, מנכ"ל החברה הפינית, עתיד לקבל בעקבות הרכישה מענק של 18.8 מיליון יורו (25.5 מיליון דולרים). זאת, על אף שמצבן של שתי החברות לא מזהיר והן צפויות להתחרות בשנים הקרובות בשוק קשה.

המענק מתבסס על משכורת הבסיס של אילופ, שעומדת על 4.1 מיליון יורו, הטבות בשווי של 100 אלף יורו ורווחים בבורסה בסך של 14.8 מיליון יורו. מיקרוסופט תשלם לאילופ 70% מהמענק ונוקיה תשלים את הסכום.

ההחלטה על המענק שיוענק למנכ"ל נוקיה התקבלה בד בבד עם החלטתם של בעלי המניות של החברה לאשר את העסקה עם מיקרוסופט. החברה הפינית הגישה את ניירות העסקה לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC).

על פי ההערכות בשוק, גובה המענק שיינתן לאילופ, בעברו בכיר במיקרוסופט, ירגיז חלק מהמשקיעים בענקית ברדמונד, שישאלו את עצמם עד כמה הוא תרם לנוקיה בשלוש השנים בהן כיהן כמנכ"ל. החברה הפינית שכרה את אילופ כדי להפוך את מגמת הצניחה של החברה, שהייתה פעם השלטת בשוק המכשירים הסלולריים, אולם נכשל ומצבה בתקופת כהונתו אף המשיך והידרדר. נוקיה התקשתה להתחרות במכשירים החדשים של אפל (Apple), סמסונג (Samsung) וחברות בולטות אחרות בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים