ארצות הברית: המשטרה קוראת לאזרחים לשדרג ל-iOS 7 "כדי למנוע גניבות"

רשויות החוק בניו-יורק ובסן פרנסיסקו טוענות, כי מנגנון ה-Activation Lock, שמוטמע במערכת ההפעלה החדשה, מסייע "לחסל את המגיפה העולמית של גניבת מכשירים חכמים" ● הן הפיצו מכתב שקורא לאזרחים לשדרג ברכבת התחתית ובחנויות אפל ● גולשים מיהרו לצחוק על הקריאה ואחד מהם כתב, כי "התאגיד והממשל לעולם לא חשו מאוחדים יותר"

מערכת ההפעלה החדשה של אפל (Apple), ה-iOS 7, משפרת את הביטחון – כך טוענות הרשויות בניו-יורק ובסן פרנסיסקו. מכתב של משטרת ניו-יורק, בו היא ממליצה לאזרחים לשדרג למערכת ההפעלה החדשה, אף הועלה בימים האחרונים לטוויטר (Twitter).

על פי משטרת ניו-יורק, ה-"מנעול" החדש Activation Lock עשוי לעזור במניעת גניבות של מכשירים, מאחר שכדי להשתמש במכשיר, על המשתמש להקיש את מספר ה-Apple ID שלו.

במהלך הקיץ הצטרפו התובעים הכלליים של ניו-יורק וסן פרנסיסקו לתוכנית שפועלת לאבטחת טלפונים חכמים שכונתה SOS (ר"ת Secure Our Smartphone). בהודעה לעיתונות שהוציאו לפני ימים אחדים הם ניכסו לעצמם את המנגנון החדש וכתבו, כי "לאחר חודשים של לחץ מצד קואליציה גלובלית וסוכנויות הביטחון, אנחנו מרוצים מכך שאפל שחררה מערכת הפעלה ניידת חדשה שכוללת תכונה להתרעת גנבים שנקראת Activision Lock". הם הוסיפו, כי ה-Activation Lock הוא "צעד חשוב לחיסול המגיפה העולמית של גניבת מכשירים חכמים". הם הביעו תקווה שהמנגנון החדש "יוכיח בחודשים הקרובים יעילות במניעת גניבות של טלפונים חכמים ושהתפוצה העולמית שלו תמנע מבעלי מכשירי ה-iPhone להיות קורבנות של גניבות כאלה".

עם זאת, התובעים ציינו, כי "מוקדם עדיין לקבוע האם ה-Activation Lock הוא הפתרון המקיף למיגור המגיפה". כך או כך, הם הפצירו באפל לפעול על מנת שהתפוצה של המנגנון החדש תהיה רחבה ככל האפשר.

גולשים בטוויטר צייצו, כי המשטרה הפיצה את המכתב ברכבת התחתית ובחנויות אפל. אחד מהם כתב, כי "ארבעה שוטרים במדים ממשטרת ניו-יורק היו הלילה בתחנת הסאבווי שלי וביקשו ממני לשדרג ל-iOS 7. זאת לא בדיחה!" אחר צייץ, כי שוטרים "עומדים מחוץ לחנויות אפל ומחלקים פלאיירים שקוראים לי לשדרג את ה-iOS". הוא צייץ בציניות, כי "התאגיד והממשל מעולם לא חשו מאוחדים יותר".

אתר AllThingsD ציין, כי הקמפיין הועלה גם לפייסבוק (Facebook) – על ידי ארגון ההורים Park Slope, שגם הוא מעודד לבצע את השדרוג.

למרות הודעת התובעים והמכתב של יחידות המשטרה יש לציין שמיד עם שחרור הגרסה החדשה של iOS 7 התגלה שניתן לעקוף את רוב אמצעי האבטחה של המערכת החדשה די בקלות. החברה אמנם כבר שחררה אתמול עדכון ראשון, לגרסה 7.0.1, אך הוא עדיין לא מטפל בתקלה שמאפשרת את עקיפת ההגנות.

השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים