Easy Backup: האפליקציה שתשמור לכם על המכשיר

האפליקציה החינמית מאפשרת גיבוי של הודעות SMS, רשימות השיחות, יומן, סימניות ועוד - ואף לתזמן זאת בצורה אוטומטית

בתקופה שהמחשב האישי היה מלך ורוב מתקפות הסייבר כוונו אליהם ולא לטלפונים חכמים, היה משפט שכל מקצוען מחשבים ידע לשלוף באופן אוטומטי: "רוצים לשמור על הנתונים שלכם? גבו".

ברמה הפרטית אמנם כבר לא שומעים הרבה את המשפט הזה, אבל תשאלו כל מנהל בכל חברה, גדולה כקטנה, והוא יספר לכם כמה כסף משקיעה החברה בגיבוי כפול ומשולש. במקרים רבים מאוד הרגולטור אוכף זאת על החברות, במיוחד על כאלה בתחום הפיננסי.

אולם, על הטלפון החכם שלכם אתם אחראים. אם לא תגבו אותו, במקרה של תקלה, אובדן או גניבה, יכול מאוד להיות שתצטרכו להתחיל את הכל מהתחלה בטלפון חדש. המסרונים הישנים, רישומי השיחות מלפני המקרה ואולי הכי חשוב – רשימת אנשי הקשר שלכם – לא יופיעו ויהיה עליכם לשוב ולהרכיב אותם. זה יכול להיות ממש לא נעים, במיוחד אם מאבדים מסרון חשוב או אם לא שומרים את כל אנשי הקשר לחשבון בגוגל (Google). אין שום סיבה שלא תדאגו לגיבוי הנתונים של הטלפון שלכם עם האפליקציה החינמית והקלה לתפעול Easy Backup.

אפליקציה זו, שמיועדת לטלפונים מבוססי אנדרואיד (Android) בגרסה 2.0 ומעלה, מאפשרת לכם לגבות את הודעות ה-SMS, הודעות ה-MMS, רשימות השיחות, היומן, הסימניות, המילון והקישורים שלכם. ניתן לגבות את כולם או בכל שילוב שאתם בוחרים. כל מה שצריך לעשות הוא לסמן V בתיבה המתאימה.

לאחר מכן אפשר לבחור את מיקום הגיבוי: כרטיס ה-SD שנמצא בתוך המכשיר, ג'י-מייל (Gmail), שירות האחסון דרופבוקס (Dropbox) או שירות האחסון של גוגל עצמה, Google Drive. כמה דקות אחר כך, כל הדברים החשובים מהטלפון שלכם מגובים בקובץ ZIP אחד. יצוין שבפעם הראשונה צריך לספק אישור גישה לחשבונות הענן השונים שמגבים אליהם.

בתפריט הראשי של האפליקציה תוכלו לבחור לשחזר את הקובץ כל אימת שתרצו גם לטלפון חדש ולבדוק את התוכן שלו, כדי לראות שהכל גובה כמו שצריך. אפשרות אחרת בתפריט זה היא Apps Backup, שניתן באמצעותה לגבות אפליקציות שמותקנות במכשיר שלכם. כברירת מחדל, ולהבדיל מאשר במקרה של הגיבוי הכללי, אף יישום לא מסומן בדף זה, ולא בכדי. גיבוי אפליקציות יכול לבנות קובץ גדול במיוחד ויכול להיות ממושך במיוחד. כך או כך, Easy Backup מאפשרת לראות את הגדלים של כל האפליקציות וכמה מקום הן יתפסו לאחר הגיבוי, בין אם בכרטיסי הזיכרון ובין אם בזיכרון הפנימי של הטלפון. תוכלו גם לראות אילו אפליקציות כבר גובו, תחת הלשונית Archived.

להגדרות של האפליקציה תגיעו על ידי לחיצה על שלוש הנקודות האנכיות בצד הימני של המסך. כאן ניתן להגדיר את אפשרויות מיקומי הגיבוי מראש ולקבוע לוח זמנים לביצוע אוטומטי של גיבויים. גם במקרה הזה עליכם לבחור מה לגבות ולאן, ובנוסף – בכל כמה ימים לבצע את הגיבוי, ובאיזו שעה. ניתן אפילו לקבוע כמה ימים לשמור גיבויים ישנים לאחר ביצוע של גיבוי חדש, אם בכלל.

הבעיה היחידה של Easy Backup היא מודעות שצצות לפעמים על מסך מלא, אם כי לא בתדירות גבוהה במיוחד. מדובר בדבר שהולך ותופס תנופה באפליקציות חינמיות, ודי חבל.

וזכרו: בסופו של דבר, אתם אחראים לביצוע הגיבוי – ולא אף אחד אחר.

להורדת Easy Backup מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים