מיקרוסופט: קיבלנו קרוב ל-40 אלף בקשות למידע מממשלות ברחבי העולם

הבקשות נגעו ליותר מ-66 אלף חשבונות ועל פי רוב נענו - במלואן או בחלקן ● ביותר מ-2% מהמקרים מסרה מיקרוסופט את כל המידע המבוקש, רובם לבקשות שהגיעו מהממשל האמריקני ● שיעור הסירוב של מיקרוסופט לאמריקנים נמוך בהרבה מאשר למדינות אחרות

טלאי חירום מיידי. מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) חושפת נתונים אודות כמות הבקשות לקבלת מידע שהיא מקבלת מממשלות שונות ברחבי העולם: על פי החברה, היא קיבלה במהלך המחצית הראשונה של השנה 37,196 בקשות כאלה, שנוגעות ל-66,539 חשבונות. מדובר ב-0.01% מכלל החשבונות שיש במיקרוסופט. ב-2012 כולה קיבלה הענקית מרדמונד 75,378 בקשות לגבי 137,424 חשבונות. בהסתמך על נתונים אלה, נראה שבתום 2013 תירשם עלייה במספר הבקשות לעומת השנה שעברה, אלא אם כן יהיה שינוי דרמטי במגמה.

החברה מסרה, כי רק ב-2.19% מהמקרים היא מסרה לממשלות את כל המידע, כאשר ב-92% מהם מדובר בבקשות שהגיעו מהממשל האמריקני. יצוין, כי האמריקנים שלחו יותר מ-10% מהבקשות – 7,014 במספר, שנגעו ל-18,889 חשבונות. היא נענתה ל-10.7% מהבקשות מהממשל האמריקני במלואן, ל-65.1% מהן בחלקן וב-15.4% מהמקרים לא נמצא המידע המבוקש. רק ב-8.4% מהמקרים נדחו הבקשות.

הנתונים נוגעים לבקשות שהגיעו מהממשל האמריקני. מקור: TechCrunch

החלק של סקייפ (Skype) מהבקשות של האמריקנים עמד על קרוב ל-15% – בסך הכול  978 פניות שנוגעות ל-3.507 חשבונות. במקרה של סקייפ אף פנייה לא נענתה במלואה, 80.8% נענו בחלקן, לגבי 11.2% לא נמצא המידע וב-8% דחתה הענקית מרדמונד את הפניות.

יתירה מכך, מקורן של חלק מהבקשות בצווים שניתנו למיקרוסופט על ידי שלטונות ארצות הברית, שאותם היא לא יכולה לחשוף, כך שהנתונים גדולים יותר ממה שהחברה דיווחה. בהודעתה של הענקית מרדמונד נכתב, כי "לצערנו, כרגע אנחנו לא מורשים לדווח על הסוג והכמות של כל צו כלשהו שנוגע לביטחון הלאומי (של ארצות הברית – י"ה) שקיבלנו ולכן, הצווים הללו לא נכללים בדיווח".

יצוין, כי מיקרוסופט וגוגל (Google) הגישו לפני כחודש תביעה נגד הממשל בדרישה שיתיר להן לפרסם מידע נוסף בעניין. מיקרוסופט טוענת, כי מדובר בסוגיה שנוגעת לחופש הדיבור ולדיון פתוח, "בהם נודעת ארצות הברית ברחבי העולם מזה זמן רב", בהסתמך על החוקה האמריקנית.

כך או כך, נראה שמיקרוסופט "מצייתת" לבקשות של הממשל האמריקני יותר מאשר לאלה של ממשלות אחרות בעולם: בעוד ששיעור הסירוב של החברה לבקשות באופן כללי עמד על 21%, בארצות הברית הוא הגיע, כאמור, ל-8.4% בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים