תוכן שיווקי

Double-Take 7.0 – הדרך הטובה ביותר להגן על שרתים וירטואליים

וירטואליזציה שולטת בשוק השרתים, אין לאף אחד ספק בכך ● השאלה שאני נשאל רבות היא מה הדרך הטובה ביותר להגן על התשתיות הקריטיות שלי בארגון, שיושבות על שרתים וירטואליים, ולכך אין ממש תשובה מוחלטת ● ישנן שיטות רבות ומוצרים רבים שיכולים להגן על השרתים הווירטואליים באמצעות טכנולוגיות שונות

29/09/2013 14:48

הגנה על תשתית וירטואלית לאתר מרוחק או לתשתית נפרדת היא הכרח היום שקשה להתעלם ממנו. במאמר זה אסקור עבורכם מספר מהטכנולוגיות הנפוצות בשוק.

Agent Base – זו השיטה הפופולרית בארגונים שרוצים לקבל הגנה על השרת הוירטואלי עצמו עם תמיכה באפליקציה כגון Geo Cluster. בשיטה זו הסוכן של מערכת ההגנה מותקן בתוך השרת עצמו. היתרון בשיטה היא שלא משנה על איזה תשתית וירטואלית אתה יושב, תוכל להגן על השרת מבפנים. החיסרון הוא תחזוקה של Agents.

Agent Less – השיטה הזו מקבלת תאוצה בשוק ומתבססת על כך שלא מותקן על השרתים הווירטואליים כלום. את ההגנה מבצעים ברמת השרת המארח (Host). היתרון בשיטה זו שלא מותקן בשרתים כלום ולכן אין צורך לתחזק Agents. החסרונות הם שהשיטה מוגבלת לוירטואליזציות מוכרות בלבד כגון VMware ו-Hyper-v ושהיא מתבססת על טכנולוגיית Snapshots בשרת המארח, נושא שיכול לגזול ביצועים מהשרתים ורפליקציה לא יעילה על גבי WAN.

Storage Base – זו השיטה "המסורתית" שמקובלת בארגונים גדולים שכן היא בדרך כלל יקרה ודורשת Storage זהה בכול אתר. כמו כן היא דורשת פתרון DR מעל שינהל את ה-Fail Over של השרתים. הסיבה היא שה-Storage מרפלק את השרתים כמו שהם ולא דואג ממש לחיבור שלהם והדלקה שלהם באתר ה-DR בעת אסון. היתרון בשיטה זו שהתחזוקה והרפליקציה מתבצעים ברמת ה-Storage. החסרונות הם רפליקציה שגוזלת רוחב פס ב-WAN, לא פתרון מלא ודורש פתרונות משלימים ועלות גבוהה ככול שמקטינים RPO (זמן איבוד מידע).

השאלה היא מה לבחור? גם פה התשובה משתנה בהתאם לצרכים של הארגון ועלויות שהארגון מוכן להשקיע. ברוב המקרים בהם אני מגיע ללקוחות אני ממליץ להשתמש ב-Double-Take. שכן Double-Take הוא פתרון המשכיות עסקית שהוא Cost Effective ונותן ROI אמיתי. בגרסה 7 האחרונה שיצאה, ישנם מספר יתרונות מאוד מהותיים ללקוחות שרוצים ליישם המשכיות עסקית ומהר. ראשית נותן פתרון רפליקציה ב-Real Time. זאת אומרת איבוד מידע קרוב ל-0 במידה ויש נפילה. שנית מספק פתרון משולב שהוא גם Agent Base והוא גם Agent Less. הוא מכסה את כל השיטות ומספק פתרון במקרים בהם יש שרתים וירטואליים עם חיבור ישיר ל-Storage או רוצים לבצע רפליקציה ב-Real Time – אז נעבוד בשיטת Agent Base אחרת נעבוד ב-Agent Less. הפתרון הוא תוכנה בלבד ולא מגביל את הלקוח ברכישת חומרה ייעודית או Storage ומספק פתרון X2X אמיתי, כלומר רפליקציה של כל תשתית לכול תשתית לדוגמה פיזי לווירטואלי, VMware ל Hyper-v, פיזי לפיזי, וירטואלי לפיזי וכדומה.

פתרון המשכיות עסקית טוב בדרך כלל כולל מרחק של מספר קילומטרים בין אתר המקור ליעד. לכן צריך שהפתרון ידע לעבוד טוב על גבי WAN. עוד מספק Double-Take את הפתרון הטוב ביותר בשוק היום לרפליקציה על גבי WAN עם מנוע Real Time, דחיסה פי 3 ו-QOS. ניתן לבצע רפליקציה עם איבוד מידע קרוב ל-0 על קו צר אפילו של 2MB.

לא משנה איזה תשתית יש לארגון, Double-Take 7.0 מספק המשכיות עסקית אפקטיבית בהשקעה משתלמת.

תוכלו לקרוא עוד מאמרים מעניינים בתחום המשכיות עסקית בבלוג שלי – "הבלוג הישראלי להמשכיות עסקית". הכותב הוא ארז פז, מומחה IT ופתרונות המשכיות עסקית עם 15 שנה ניסיון בתחום, ו-CTO בסינגולר.

אירועים קרובים