Speedtest.Net: האפליקציה שמאפשרת לבדוק את המהירות בספיד

התחלתם לגלוש במקום מסוים וגיליתם שהמהירות איטית להחריד? האפליקציה Speedtest.Net מאפשרת לכם למנוע את הסיטואציה מראש, על ידי בדיקת מהירות שלוקחת כחצי דקה בלבד ● עם זאת, יש לשים לב שהיא לא בוחרת לבצע את הבדיקה דרך שרת מרוחק

מי מאתנו לא עבר את החוויה הלא נעימה: אתם גולשים באינטרנט, בין אם דרך חיבור הנתונים הסלולרי או רשת Wi-Fi כלשהי, עוברים בין אתרים במהירות – עד שפתאום הקצב נעשה כל כך איטי עד שבא לכם למרוט את השערות. סיטואציה אחרת היא שאתם יושבים במשרד, בבית קפה או בכל מקום אחר שיש בו רשת Wi-Fi שהמהירות בה, אם לקרוא לזה בכלל מהירות, היא של צב ביום רע.

יש לא מעט אפליקציות שמאפשרות להימנע מלהיכנס לסיטואציות האלה מבעוד מועד, על ידי בדיקת מהירות פשוטה. אחת מהן היא Speedtest.net של Ookla, שמוכרת גם למשתמשי מחשבי ה-PC בצורתה הוובית. אפליקציה זו נחשבת לאחת הטובות בתחומה ובאחרונה הושקה הגרסה השלישית שלה, שכוללת שיפורים גראפיים משמעותיים לעומת הגרסאות הקודמות וממשק שקל מאוד להשתמש בו.

כדי להתחיל את בדיקת המהירות, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הכפתור Begin Test במסך הראשי של האפליקציה. פשוט וקל. או אז, האפליקציה בוחרת את השרת מולו היא מבצעת את הבדיקה באופן אוטומטי. לאחר מכן היא בודקת הורדה והעלאה, ומציגה זאת כמד מספרי משוכלל. התוצאות מוצגות בזמן אמת – בחלק העליון של המסך. משך הבדיקה כולה הוא כ-30 שניות בלבד, מה שמאפשר לכם להחליט ללא עיכובים מיותרים האם המהירות מספיקה לכם או לא.

האפליקציה מבצעת אמנם את הבדיקה במהירות, אבל היא לא תמיד בוחרת את השרת שבאמת הכי קרוב למיקום בו אתם נמצאים. בבדיקה באחת מערי הלוויין של תל אביב האפליקציה הראתה אמנם אפשרות לבצע את הבדיקה באמצעות שרת שיושב בעיר ללא הפסקה, אולם גם באמצעות שרתים בירושלים וברמאללה. בחירה של שרת רחוק מדי יכולה להוביל לפינג ארוך מאוד, מכיוון שזמן החיבור לשרת ממושך יותר. לכן, עלולה להיגרם גם פגיעה מסוימת בתוצאות.

עם זאת, יש לכך פתרון. האפליקציה מאפשרת להשתמש במסך ההגדרות כדי לבחור את שרת הקרוב ביותר. כמו כן, ניתן לבחור במסך זה האם להציג את התוצאות במגה-ביטים לשנייה, כפי שהחברות בדרך כלל מפרסמות, או בקילו-בייטים לשנייה, ולקבוע שרת בדיקה כברירת מחדל.

התוצאות של כל בדיקה נשמרות וניתן להציג אותן בפשטות ואף למיין אותן – על פי מהירות ההורדה, מהירות ההעלאה, הפינג וגם אופן הגלישה – באמצעות Wi-Fi או גלישה סלולרית. ניתן גם לייצא את הרשימה לקובץ שמתאים לפתיחה בגיליון אלקטרוני וכשרוצים, אפשר למחוק אותה לחלוטין. חבל רק שהרשימה לא משתמשת ב-GPS כדי להוסיף נתונים על מיקום הבדיקה ולא שומרת גם את השרת מולו מבצעים אותה.

יצוין, כי Speedtest.Net מאפשרת לכם לבדוק לא רק את המהירות עצמה, אלא גם האם מהירות הגלישה בפועל תואמת לזו שהחברה אליה אתם מחוברים מצהירה. אם הבדיקות מראות באופן קבוע שאינכם מצליחים לגלוש במהירות המובטחת, לא משנה מהיכן אתם בודקים, ואתם רוצים להתלונן בפני החברה, האפליקציה מספקת לכם כלי טוב להוכחה.

עוד דבר מעניין ב-Speedtest.Net הוא ביצת הפתעה קטנה במסך הראשי שמתייחסת לשם של החברה. קל יחסית למצוא אותה.

להורדת Speedtest.Net מ-Google Play עבור אנדרואיד 2.2. (Android 2.2) ומעלה לחצו כאן.

להורדה מ-Appstore עבור מכשירי iOS 4.3 ומעלה לחצו כאן.

להורדה עבור מכשירי חלונות פון 8 (Windows Phone 8) לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים