תוכן שיווקי

כל ענן צריך ארכיטקטורת התייחסות

30/09/2013 12:38
מקצצת ומשקרת? יבמ

מאת יוג'ון טורגוביצקי, מנהל תחום ענן ופתרונות תשתית בחברת יבמ

כולם מדברים על ענן מחשוב. מסקר שוק אחד למשנהו, הולך ועולה שיעור המנהלים המצהירים על מחויבות ליישומי ענן ומצויים בשלב כזה או אחר של תרגום המחויבות להטמעת היישום בפועל. האתגר העיקרי הוא לנפות את המלל השיווקי והפרסומי, ולגשת לשלבי התכנון המפורט של ענן המחשוב. כאן, נדרשת הבנה לעומק של היסודות הנדרשים ושל מכלול מאפייני המערכת העתידים להשלים אותם למבנה שלם.

הבנה כזאת נשענת קודם כל על ניסיון העבר של הארכיטקט. ארכיטקטורת ההתייחסות של יבמ לענן מחשוב (CCRA – ר"ת Cloud Computing Reference Architecture), מאפשרת לחסוך זמן יקר ולצמצם את מספר הטעויות והשגיאות הנולדות בתהליך היישום.
את כל שלבי היישום מלווים תהליכים מובנים של הבנת הלקוח, צרכיו העסקיים, התהליכים העסקיים במסגרתם הוא פועל והתשתיות הקיימות, החל מהגדרת הדרישות וזיהוי שירותים מועמדים המתאימים למעבר ליישומי ענן, עבור אל שלב התכנון הראשוני של הארכיטקטורה וההקשרים העסקיים והטכנולוגיים בהם תפעל, ומשם לתכנון מפורט ולבניית מפת דרכים ופרויקטים ראשונים.

הניסיון הרב של יבמ בהקמת עננים, תורגם למודלים ותהליכים אשר הותאמו למגוון תחומי תעשייה ולדרישות ייחודיות המאפיינות כל תחום או תהליך. כך ניתן להגדיר דרישות ולמקד תהליכי קבלת החלטות, על מנת ליהנות מעמדת זינוק משופרת בדרך לענן. בנוסף, נוכל לראות ולטפל בתמונה הגדולה: אבטחה, ניהול שירות והבטחת איכות שירות, ביצועים, טווח מדרוג וגמישות במדרוג, וניצולת טובה יותר של הווירטואליזציה.

יוג'ון טורגוביצקי, מנהל תחום ענן ופתרונות תשתית בחברת יבמבאמצעות מערכת התוכנה החדשה של יבמ, SmartCloud Orchestrator, יכולים ארגונים וחברות להקים ולשלב במהירות שירותי ענן שונים ומגוונים אל תוך תשתית ענן אחת, המכסה את מכלול היבטי העיבוד, האחסון ומשאבי הרשת. תהליך ההקמה, ההגדרה והניהול מתבצע כולו בממשק גראפי קל ונוח לשימוש. המערכת מאפשרת לבנות שירותי ענן חדשים בתוך דקות ספורות, לצמצם את עלויות התפעול השוטפות בזכות אוטומטיזציה של פריסת יישומים, לנהל את מחזור חיי שירותי הענן, תהליכי הגדרת תצורה, ולשלב כלים מתוצרת צד שלישי. במקביל, מפשטת המערכת את תהליכי צריכת שירותי הענן על ידי משתמשי הקצה, בעזרת פורטל לשימוש עצמי המאפשר גם למדוד את עלות השירותים ולנהל את תהליכי החיוב עבורם.

אפסטור של סביבת ענן – בזכות תקנים פתוחים
מערכת ניהול הענן של יבמ מתממשקת גם אל "חנות תוכנה" וירטואלית חדשה, מעין אפסטור של סביבת הענן, בה מוצגים יישומים הכתובים, בין היתר, בתקני CHEF, אותם ניתן לשלב ולהתקין ישירות אל תוך סביבת הניהול.

הטיפול בתזמור וניהול המחשוב, אחסון, רשת, ניטור, ניהול נכסי טכנולוגיות מידע וניהול שירותים, המתבצעים כולם באמצעות SmartCloud Orchestrator, נשענים על תקני הענן הפתוחים, ובמיוחד אלה של OpenStack. לא מכבר, הודיעה יבמ כי תבסס מעתה את כל השירותים וכלי התוכנה המוצעים על ידה בתחום ענן המחשוב ובאמצעות סביבת ענן, על ארכיטקטורת הענן הפתוחה, בסביבת קוד מקור פתוח. יבמ אף תרמה רבות לקוד של פרויקט OpenStack Compute.

המוצרים והשירותים החדשים של יבמ, המבוססים על תקני OpenStack, מאיצים באופן משמעותי ומפשטים את תהליכי הניהול של ענני מחשוב ברמה כלל-ארגונית.

מעבדות המחקר של יבמ בחיפה נוטלות חלק מרכזי בפיתוח טכנולוגיות הענן החדשות המבוססות על תקן OpenStack. כבר בשנת 2010 החלו המעבדות בחיפה בפרויקט רחב-יריעה במסגרת תוכנית המו"פ השביעית של האיחוד האירופאי, לפיתוח תשתית ענן חכמה תוך שימוש בטכנולוגיה הפתוחה הזאת. הכלים המפותחים בחיפה ישולבו עוד השנה בסביבת ניהול המערכת טיבולי של יבמ.

לפרטים נוספים על הענן של יבמ – לחצו כאן

אירועים קרובים