פייסבוק השיקה אפשרות לחיפוש בעדכוני סטטוס

הרשת החברתית הרחיבה את מנוע החיפוש שלה כך שניתן יהיה לקרוא סטטוסים ותגובות שכתבו החברים בעבר ● ההרחבה צפויה להיכנס לתוקף לכלל המשתמשים בעתיד, אולם לא למכשירים ניידים

פייסבוק (Facebook) מאפשרת מזה זמן רב למשתמשים לחפש עמודים, קבוצות, תמונות, תחומי עניין וכמובן אנשים. מעתה הם יוכלו לחפש גם עדכוני סטטוס שהם רוצים לחזור אליהם. בשלב הראשון האפשרות אמנם הושקה לקבוצה קטנה, אולם בעתיד יוכלו להשתמש בה כל החברים ברשת.

לצד עדכוני הסטטוס, פייסבוק תאפשר לחברים לחפש באמצעות Graph Search, מנוע החיפוש שלה, כיתובי תמונה, נתוני כניסה ותגובות שנכתבו ברשת החברתית. ברשת מייחסים למנוע החיפוש חשיבות רבה ורואים בו אחד משלושה היסודות המרכזיים של הרשת החברתית – לצד עדכוני החדשות (News Feed) וציר הזמן (Timeline). המנוע הוצג בראשונה בינואר, אך הושק בפועל רק ביולי, ורק באנגלית (של ארצות הברית).

עם ההשקה של היכולות החדשות עושה פייסבוק צעד נוסף בדרך אל המטרה המוצהרת של מנוע החיפוש: שחרור החוויה של הרשת החברתית מכבלי הזמן. הגולשים יוכלו לראות אילו דברים אישיים הם וחבריהם חלקו עם הגולשים האחרים בעבר, לקרוא מה חושבים חברים על נושאים שונים וליהנות ממידע חברתי נרחב בהרבה ממה שהיה עד כה.

מפייסבוק נמסר, כי "היכולת לחפש בהודעות ובעדכוני סטטוס הייתה אתגר הנדסי משמעותי, שכלל שילוב של יותר מטריליון הודעות באינדקס". דובר הרשת החברתית ציין שההשקה של היכולות החדשות תיערך בהדרגה, תוך התייחסות למשוב שיתקבל מהמשתמשים. בכל מקרה, האפשרויות החדשות יוצעו רק לגולשים באמצעות מחשבים שולחניים ולא ייכללו ביישום של פייסבוק למכשירים ניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים