עוזי נבון, אורקל ישראל: "יש לעצב מחדש את הדטה-סנטר הארגוני"

"העיצוב מחדש בא לידי ביטוי בשלושה נושאים: Big Data, מיחשוב ענן והצורך הארגוני לחסוך בשטח, בחשמל ובשרתים", אמר נבון - סמנכ"ל מכירות טכנולוגיות באורקל ישראל, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● לדבריו, "מירב ההכרזות של אורקל בכנס עוסקות באתגרים החדשים הללו, והן נובעות מהדרישה מצד הלקוחות – הן בהיקפי המידע, הן בכמות הטרנזקציות והן בנושא עולם המיחשוב"

עוזי נבון, סמנכ"ל בכיר למכירות באורקל ישראל - ובקרוב מנכ"ל. צילום: אור יעקב

"השורה התחתונה של ההכרזות בכנס השנה היא, שאורקל (Oracle) מעצבת מחדש את הדטה-סנטר הארגוני", כך אמר עוזי נבון, סמנכ"ל מכירות טכנולוגיות באורקל ישראל, בשיחה עם אנשים ומחשבים. לדבריו, "כל ההכרזות ששמענו בימים האחרונים, באות לידי ביטוי תחת הכותרת הזו. העיצוב מחדש בא לידי ביטוי בשלושה נושאים: Big Data, מיחשוב ענן ולבסוף הצורך הארגוני לחסוך בשטח, בחשמל ובשרתים. מה שאורקל אומרת עם המוצרים החדשים האלה הוא, שצריך לעצב מחדש את הדטה-סנטר, כדי להתאים אותו למגמות הללו".

נבון אמר את הדברים לאנשים ומחשבים במסגרת כנס הענק Oracle Open World 2013, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, קליפורניה. הכנס, שננעל ביום ה' האחרון, משך אליו כ-60 אלף משתתפים – גידול של 20% לעומת 2012. את המשלחת הישראלית לאירוע, שכללה כ-150 לקוחות, שותפים ובכירי אורקל ישראל, הוביל משה חורב – סגן נשיא באורקל העולמית ומנכ"ל הסניף הישראלי של החברה.

"הסיבה שאורקל מעצבת מחדש את הדטה-סנטר הארגוני", הסביר נבון, "היא הדרישה מצד הלקוחות – הן בהיקפי המידע, הן בכמות הטרנזקציות והן בנושא עולם המיחשוב. הדבר הזה בא לידי ביטוי ב-Big Data, רשתות חברתיות ומובייל. כל הדברים האלה גורמים לכך שהדרישות היום מדטה-סנטר הן בסדרי גודל יותר גדולים משהיו בעבר. אנחנו צריכים לתת פתרון לדרישות הללו".



צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

"מירב ההכרזות של אורקל בכנס עוסקות באתגרים החדשים הללו", הסביר נבון. "כך, הכריזה אורקל על שורה של מערכות מהונדסות, שמספקות תשתיות פיזיות ואפליקטיביות לטיפול בכמות אדירה של מידע, בצורה פשוטה וזריזה. הכרזה נוספת היא זו של בסיס הנתונים 12c, שיודע לטפל בכמויות גדולות מאוד של מידע ולתת תשובות במהירות אור. כמו שאמר לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל: 12c יודע לתת תשובות לשאול עוד לפני שהן נשאלו".

"הקרב היום הוא על הדטה-סנטר הארגוני", קבע נבון, "איך מנהלים אותו, איך מפשטים אותו ואיך מוזילים אותו. לפני חמש שנים, מיליארד רשומות בבסיס הנתונים היה כמות אסטרונומית. בכנס השבוע הציגו דמו של בסיס נתונים עם 300 מיליארד רשומות, ואף אחד לא הרים גבה – כי זו כמות שאפשר למצוא היום בארגונים. אנו חיים בעולם שבו בסיס נתונים עם מיליארד רשומות ומעלה זו כבר לא כמות מופרכת. המידע הזה מגיע מרשתות חברתיות, מכשירים ניידים וחיישנים – וזו מגמה שתמשיך ותגדל עוד ועוד. לכן, הדטה-סנטר חייב לגדול בהתאם. אורקל מאמינה בעיצוב מחדש של הדטה-סנטר, כדי לגדול במקביל למגמות השוק, וזה בדיוק מה שהיא הכריזה פה השבוע בסן פרנסיסקו".

השתתף בהכנת הידיעה: פלי הנמר

הכותבים הם שליחי אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים