גרטנר: הענן בן הכלאיים – המגמה הבאה בתור בארגונים הגדולים

הענן ההיברידי יוטמע אצל קרוב ל-50% מארגונים אלה עד 2017 ● על פי חברת המחקר, ארגונים יאמצו את השילוב בין סוגי הענן "בגלל הצורך בזריזות של מערכות ה-IT" - על אף ההיסוסים כיום

כמחצית מהארגונים הגדולים עובדים כיום עם ענן פרטי והענן בן הכלאיים יגיע לשיעור זה עד 2017 – כך עולה מדו"ח שהפיקה גרטנר (Gartner), תחת הכותרת "ענן המיחשוב הפרטי בשל – הענן בן הכלאיים הוא הבא בתור".

החברה קובעת, כי בשלוש השנים האחרונות הפך הענן הפרטי משאיפה למציאות מהוססת. לדבריה, הענן בן הכלאיים מצוי כיום באותו מקום בו היה מצוי הענן הפרטי לפני שלוש שנים, עם כמות הטמעות נמוכה למרות רצון רב להטמיע אותו.

תומס ביטמן, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר, אמר כי "וירטואליזציה מקטינה את ההוצאות ההוניות, בעוד סטנדרטים ואוטומציה מפחיתים את ההוצאות התפעוליות. הרחבת השימוש במיחשוב ענן והמעבר לענן בן כלאיים יקרו בגלל הצורך בזריזות של מערכות ה-IT".

"לעתים קרובות מדי, פרויקטים של ענן פרטי מותווים על ידי בחירה טכנולוגית, אבל הטכנולוגיה עצמה לא פותרת את הצורך בשינויים הנדרשים אצל האנשים והתהליכים", אמר ביטמן. "לכן, עדיף להתמקד תחילה בגישה לביצוע השינוי. במקרים רבים, המשמעות היא יצירת תת-ארגון קטן, שפועל בנפרד ממערך ה-IT ומתהליכי ה-IT המסורתיים כדי לממש את הפרויקט ולבצע אותו בפשטות".

הוא ציין, כי הצורך באג'יליות (זריזות, גמישות ויכולת הסתגלות) של ה-IT היה המניע העיקרי להטמעת ענן פרטי וכעת, "על המנמ"רים להבין שהאג'יליות יכולה ליצור את ההבדל בין ארגונים באספקת השירותים שלהם. הם צריכים למצוא אילו שירותים חדשים ניתן לספק אם הם יתקבלו בזריזות ונדרש מהם לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחות ה-IT כדי לממש יעדים אלה".

עוד אמר ביטמן, כי רק לעתים נדירות, ארגונים שנמצאים באמצע פרויקט הטמעת ענן פרטי יראו בהיבט הטכנולוגי את הנושא המרכזי בו. "אין ספק שהטכנולוגיות שנועדו לספק ענן פרטי אינן בשלות דיין והן מתפתחות, וארגונים רבים מוצאים שעליהם לעבוד הרבה כדי לענות על הצרכים שלהם", הוסיף. "אולם, קיים קושי רב יותר להסתגל לשינויים הללו, על מנת להשתמש בטכנולוגיה. שירותי מיחשוב ענן דורשים תהליכים תפעוליים שיהוו את התשתית למהירות ולהתאמה האישית עבורם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים