תוכן שיווקי

"מנהלי פרויקטים פועלים בעולם עסקי רווי אי ודאויות המצריך תכנון, מניעה ופיצוי מול הסיכונים המתפתחים"

רחל כהן-קלפה, מנהלת תחום פרויקטים PLM במקיט מערכות מקבוצת מלם-תים, מספרת לנו על ההיבטים העסקיים והמשמעויות המרכזיות, הנלוות לשימוש בפתרונות לניהול פרויקטים והערכת סיכונים. כל זאת לקראת אירוע השקת מערכת Oracle Primavera, שתקיים החברה ב-22.10.2013

02/10/2013 12:48


ניהול פרויקטים הוא תחום מרכזי בעולם העסקי. מהם לדעתך, האתגרים עמם מתמודד מנהל הפרויקטים בארגון?
במהלך עבודתו, נדרש מנהל הפרויקטים להתמודד עם לא מעט אתגרים. הפגנת מנהיגות והנעת הצוותים הישירים והעקיפים תוך מיקוד בתכולה ובמטרות, עמידה במגבלות לוחות זמנים ותקציב, ניהול מקביל של משימות שוטפות והקפדה על ניהול ומניעת סיכונים המתפתחים במהלך מחזור חיי הפרויקט. לצד כל אלו, חייב מנהל הפרויקט להבין את הצורך העסקי ולתרגמו לשביעות רצון הלקוח במסגרת התכולה והתקציב, להבחין בין עיקר לטפל, לקבל החלטות מושכלות, לזהות ולנהל פערים וכמובן לא לשכוח ניהול ובקרת תכולת ה-LLI (ר"ת (Long Lead Items).

בדברייך הזכרת את ההיבטים השונים של תחום ניהול הסיכונים בפרויקט, מהי התועלת העסקית המרכזית אותה מביא הפתרון המוצע?
מנהלי הפרויקטים פועלים בעולם עסקי רווי אי ודאויות וסיכונים המשפעים על לו"ז, תכולה ועלות. יש לבצע תהליך שיטתי של תכנון, מניעה ופיצוי מול הסיכונים המתפתחים, תוך תמרון בין האילוצים השונים ושילוב פתרונות בתוכנית הפרויקט שמטרתם להקטין / למנוע את השפעת הסיכון. על מנת להקל מעט את המלאכה הזו ולשפר את תהליך העבודה, מקיט מציעה את פתרון Oracle Primavera שמביא עמו ערך מוסף של יכולת ניהול סיכונים, תמיכה בקבלת החלטות ועדיפויות שונות ומתן הערכה של אומדן לגמר הפרויקט.

כיצד פתרון לניהול פרויקטים מוביל לעמידה ביעדים? עמידה בזמנים?
אחת המעלות המרכזיות של Oracle Primavera, היא הביצועים המהירים, קרי היכולת לנתח נתונים במהירות. תכונה זו עוזרת למנהל הפרויקטים לרכז את המידע ולהציג אותו באופן שיהיה ניתן לזהות בהקדם את המכשולים. בנוסף לכך, מנהל הפרויקטים יוכל לנתח את המצב בצורה יותר טובה, תוך קבלת תמיכה בתכנון ובקרה וחלוקת משאבים ועדיפויות בין הפרויקטים. באופן כזה, מתרכז מנהל הפרויקטים במניעת תקלות, בקידום המשימות ובטיפול ממוקד "במצב הפרויקט" ולא מתמקד בבניית "תמונת המצב". יחד עם זאת, חשוב לזכור שכדי להשיג את התוצאות הרצויות, הפתרון צריך להיות משולב עם תהליכים עסקיים ומתודולוגיית ניהול פרויקטים.

בהקשר זה, מהי לדעתך הייחודיות של השוק הישראלי? מה מאפיין את השוק הזה?
השוק שלנו מגוון וכולל תכונות רבות, חלקן לחיוב וחלקן לשלילה. מצד אחד הוא מתאפיין בתכולה משתנה, בחוסר שיטתיות, בנטייה ללוחות זמנים אגרסיביים מידי ובהערכת חסר של המשאבים הנדרשים,  אך מצד שני, לזכותו יאמר, שיש בו יזמות, יצירתיות, מציאת פתרונות למשברים ומסירות גבוהה להשגת המטרות והיעדים.

ניהול סיכונים באמצעות מערכת פרימוורה יוצג בכנס של חברת מקיט ב-22.10.13 באבניו, קריית שדה התעופה.

אירועים קרובים