דו"ח: אפל מחזיקה ב-10% מכלל המזומנים בארה"ב שאינם בחזקת מוסדות פיננסיים

לענקית הטכנולוגיה יש 147 מיליארד דולר בקופת המזומנים, שעה שכלל התאגידים מחזיקים ב-1.48 טריליון ● הרוב המכריע מוחזק על ידי 50 חברות ענק - ובראשן גם מיקרוסופט, גוגל, סיסקו ופייזר

חנות של אפל. צילום: אפל

147 מיליארד דולר – זה הסכום אותו מחזיקה אפל (Apple) בקופתה, המהווה נתח של קרוב ל-10% מהמזומנים המוחזקים על ידי תאגידים אמריקניים שאינם מוסדות פיננסיים. כך על פי דו"ח שפרסמה Moody's ביחס לכאלף החברות שנכללות בדירוג האשראי שלה.

נכון ל-30 ביוני, החזיקו תאגידים אלה במזומנים בסכום כולל של 1.48 טריליון דולר. הר המזומנים צמח בכ-2% ביחס לשנה שעברה, בה הוא עמד על 1.45 טריליון דולר, וב-81% בהשוואה לסוף שנת 2006, בה הוא עמד על 820 מיליארד דולר.

הרוב המכריע של המזומנים מתרכז בקבוצה מצומצמת של 50 חברות, המחזיקות יחד בנתח של 62% מכלל המזומנים. חמש החברות המובילות ברשימה הן מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google), סיסקו (Cisco), יצרנית התרופות פייזר (Pfizer) וכאמור אפל. חברות אלו מחזיקות יחדיו ברבע מכמות המזומנים.

למרות התוכניות לחלוקת דיבידנדים ורכישה מחדש של מניות, עלה סכום המזומנים בקופתה של אפל בשנה האחרונה בשיעור של 9.5%. עובדה זו לא נעלמה מעיניו של המשקיע המיליארדר קרל אייקן, שקרא השבוע למנכ"ל אפל, טים קוק, להכריז על תוכנית נוספת לרכישה מחדש של מניות. סכום המזומנים בקופתה של אפל כפול כמעט מזה שבקופתה של מיקרוסופט, הנמצאת במקום השני ברשימה עם 77 מיליארד דולר.

טים קוק, מנכ"ל אפלבסך הכל מחזיקות בקופתן חברות היי-טק את כמויות המזומנים הגדולות ביותר – כ-515 מיליארד דולר. במקום השני נמצאות חברות מענפי הבריאות והפרמצבטיקה, עם סכום כולל של 146 מיליארד במזומן.

המכנה המשותף לשני ענפי התעשייה האלה הוא היכולת להעביר קניין רוחני ופטנטים בין תחומי שיפוט שונים על מנת לחמוק מתשלום מס חברות בשיעור של 35% בארצות הברית. להערכת Moody's, כ-61%  (כ-900 מיליארד דולר) מכלל המזומנים המיוצגים ברשימה מצויים מחוץ לתחומי ארצות הברית. מדובר בעלייה בהיקף תכנון המס, שכן בשנה שעברה עמד הסכום על 840 מיליארד דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוד

    נו באמת, התבלבלתם בין מליון למיליארד והרסתם את כל פאנץ של הכותרת. בכותרת המשנית לאפל יש רק 147 מליון במקום מליארד.

אירועים קרובים