קוואלקום נגד אפל: "ה-64 סיביות במעבדי A7 – גימיק שיווקי"

סגן נשיא ומנהל השיווק בחברה תוקף את ענקית הטכנולוגיה: "המשתמשים לא זקוקים לזה לצורך ביצועים"

"אני יודע שיש הרבה רעש בגלל שאפל (Apple) הציגה 64 סיביות עם במעבדי ה-A7 שלהם, אבל אני חושב שמדובר בגימיק שיווקי. התועלת שהצרכן מקבל מזה היא אפסית". כך אמר אננד צ'נדרסקר, סגן נשיא ומנהל השיווק בקוואלקום (Qualcomm), בראיון למגזין PCWorld.

"בעיקר אתה זקוק לזה למיעון זיכרון מעבר לקו של 4 ג'יגה-בייט. המשתמשים לא זקוקים בזה לצורך ביצועים, וסוג היישומים בהם נעשה שימוש ב-64 סיביות הוא בעיקר יישומים גדולים בצד השרת", אמר צ'נדרסקר. הוא קבע כי מדובר במוצר שאינו רלוונטי לשוק הטלפונים החכמים והטאבלטים של ימינו. כיום רוב הטלפונים והטאבלטים מציעים לכל היותר 2 ג'יגה-בייט זיכרון RAM, ומעטים מהם מציעים יותר. ה-iPhone 5s עצמו של אפל מציע רק 1 ג'יגה-בייט זיכרון RAM.

קוואלקום נהנית כיום ממעמד מוביל בשוק יצרניות המערכות על שבב שמבוססות על טכנולוגיות של ARM, כולל אפל המבססת את מוצריה על טכנולוגיה זו. מערכת הדגל של קוואלקום היא ה-Snapdragon 800, שמציעה ארבע ליבות במהירות של עד 2.3 ג'יגה-הרץ. היא זוכה לאימוץ נרחב, כולל של המתחרה סמסונג (Samsung), ומתבססת על 32 סיביות.

לאחר ההשקה של ה-iPhone 5s, הזדרזו גם סמסונג ו-Nvidia להכריז כי הן מפתחות מעבדי 64 סיביות, אבל בקוואלקום לא מזדרזים לעשות כן – חרף העובדה שבעתיד גם היא תעשה זאת. צ'נדרסקר לא ציין מה היעד המתוכנן, אך הוסיף שמבחינה הנדסית מדובר בתהליך הגיוני: מעבר לשימוש ב-64 סיביות ייעשה כדי לשמור על מצב בו טכנולוגיות המעבדים המתקדמות ביותר נמצאות בשימוש, כי זה גם מוביל להפחתת עלויות ייצור ."מבחינת יעילות הנדסית זה פשוט הגיוני, אבל קודם כל שאנשי מערכת ההפעלה ירצו את זה", אמר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתמר

    כתבה מגמתית ומגוחכת. זה לא גימיק שיווקי וכשתעבדו איתו תבינו את משמעות המהירות

אירועים קרובים