אחרי 38 שנים: משקיעים במיקרוסופט רוצים להראות לביל גייטס את הדרך הביתה

אחרי שסטיב באלמר פרש, המשקיעים מפנים את חצי הביקורת נגד המייסד בטענה כי הוא מונע חדשנות ● לטענתם, גייטס משקיע את רוב זמנו בפעילות פילנתרופית, ומחזיק בכוח רב מדי ביחס לתרומתו הנוכחית למיקרוסופט

האם מייסד מיקרוסופט (Microsoft) בדרך החוצה? קרוב לארבעה עשורים אחרי שהקים את חברת התוכנה שהפכה לענקית מרדמונד, שלושה מ-20 המשקיעים הגדולים ביותר לא רוצים לראות את ביל גייטס ממשיך בה. סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) דיווחה כי השלושה  פועלים בימים אלה כדי לשכנע את החברים במועצת המנהלים להדיח את גייטס ממשרת יו"ר החברה, לאחר שהמנכ"ל, סטיב באלמר, פרש בסוף השבוע בבכי.

עם זאת, מקורות יודעי דבר מסרו לרויטרס כי הסיכויים שתתקבל דרישתם של שלושת המשקיעים, אשר מייצגים יחד כ-5% בלבד מהון המניות של החברה, לא גבוהים. המקורות ביקשו שלא לחשוף את זהותם של בעלי המניות שמבקשים להדיח את גייטס, שכן פעילותם מתבצעת בשיחות פרטיות.

המבקשים תולים את המצב אליו נקלעה מיקרוסופט בין היתר בהתנהגותו של גייטס ובחלקו בה. לדבריהם, עצם נוכחותו בישיבות של מועצת המנהלים מונעת אימוץ של אסטרטגיות חדשות ועלולה להגביל את יכולתו של המנכ"ל החדש, לכשימונה, לבצע שינויים משמעותיים. עוד הם טוענים כי גייטס, שמשקיע בימים אלה את רוב זמנו בפעילות פילנתרופית, מחזיק בכוח רב מדי ביחס לתרומתו הנוכחית למיקרוסופט.

הנתח של המייסד בענקית מרדמונד דומה לזה של שלושת המבקשים להדיחו גם יחד ועומד על 4.5%. הוא נחשב לבעל המניות הפרטי הגדול ביותר של החברה. במסגרת תוכנית שנקבעה מראש מוכר גייטס מדי שנה 80 מיליון מניות של מיקרוסופט ואם הוא ימשיך לדבוק בתוכנית זו, ב-2018 הוא לא יחזיק עוד כלל במניות של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים