X-plore: לנהל את הקבצים בטעם של פעם

בסוף המאה הקודמת, כשדוס המסובכת הייתה מערכת ההפעלה הדומיננטית, מי שרצה לנווט במחשב בפשטות השתמש ב-Norton Commander ● האפליקציה X-plore File Manager עושה את אותו הדבר לאנדרואיד ומאפשרת לנהל את הקבצים בקלות, כמו בימים שבהם במחשב היה חור

לפני לא מעט שנים, בתקופת האבן של המחשבים (בעיקר בשנות ה-90-80 של המאה הקודמת), דוס (DOS) הייתה מערכת ההפעלה הדומיננטית, וכמעט את כל הפעולות במחשב היו מבצעים באמצעות שורות פקודה. היו כאלה שהכירו את הפקודות האלה יותר, אבל רוב המשתמשים שלטו בהן פחות וכתוצאה מכך נתקלו בקושי להגיע לקבצים. אולם, לא עבר זמן רב ונמצא פתרון לבעיה: אפליקציה מהפכנית דאז בשם Norton Commander, שהציעה שני חלונות בהם הוצגו תיקיות הקבצים של המחשב בצורה היררכית ומסודרת. המשתמשים יכלו לבצע עימה בקלות רבה יותר פעולות כגון העתקת קבצים, מחיקה וסידור שלהם.

האפליקציה החדשנית של אז הפכה למיושנת עם יציאתה של חלונות (Windows), שמאפשרת להגיע לקבצים די בקלות, אבל דווקא עם התחזקותה של אנדרואיד (Android) מתברר שהצורך באפליקציה דומה חוזר. פתרון מנהל הקבצים שמגיע כברירת מחדל במערכת ההפעלה של גוגל (Google) פשוט לא מספק.

X-plore File Manager באה למלא את החסר, והיא מזכירה מאוד את Norton Commander. כמו באפליקציה הוותיקה, היא מציגה שני לוחות, כשבכל אחד מהם ניתן להציג מידע אחר מתוך הטלפון או הטאבלט ולבצע בין שני הלוחות הללו פעולות שונות. רשימות הקבצים מוצגות בצורה היררכית, מסודרת ונקייה, כך שניתן לדעת בדיוק בכל רגע היכן נמצאים.

לדוגמה, בלוח השמאלי אפשר להציג את מערכת הקבצים של זיכרון האחסון הפנימי של המכשיר, בעוד בימני אפשר להציג תוכן של כרטיס SD שהוכנס אליו. או אז ניתן להעתיק אליו סרטוני וידיאו, לאחר מכן להכניס כרטיס אחר ולהעתיק אליו תמונות, וכדומה. האפליקציה מאפשרת גם להפוך את התצוגה בלוחות, בעזרת גלילה של החץ למעלה. התפריט כולל אפשרויות כמו העתקת קבצים, מיון, חיפוש קובץ מסוים ויצירת קובץ טקסט חדש. כמו כן, ניתן לפתוח מחיצות חדשות או לעקוב אחרי ההיסטוריה של התיקיות שכבר היו בשימוש, כדי לצלול אל העבר שלהן ישירות.

הלוח הראשי של X-plore מאפשר יותר מאשר גישה לעץ המחיצות של המערכת: ניתן להוסיף אליו גישה לחשבונות אחסון חיצוניים של המשתמש בשירותים שונים ורבים, בהם Google Drive ,Box ,Ubuntu One ,SkyDrive ודרופבוקס (Dropbox), להעתיק את הקבצים לענן ולבצע את הפעולות שם. בנוסף, מאפשרת האפליקציה גישה ישירה לאלבומים של פיקסה (Picasa) שנמצאים ברשת ולהעתיק מהם תמונות או סרטונים. מנהל היישומים של האפליקציה פשוט, מציג את כל היישומים שהותקנו במכשיר ומאפשר לבצע איתם את כל פעולות ברירת המחדל של המערכת.

יכולת נוספת של X-plore היא צפייה בתמונות או סרטונים ישירות, בלי צורך באפליקציה נוספת. היא גם יודעת לפתוח לצורך תצוגה קבצים שמכווצים ב-ZIP ולהציג אותם כתיקייה, בהם קבצי APK, שבהם מותקנות האפליקציות השונות במערכת.

X-plore File Manager מיועדת למשתמשים מתקדמים, שרוצים שליטה מלאה על הקבצים שמותקנים במכשיר שלהם. הגרפיקה שלה נקייה והיא מוצגת בצורה הטובה ביותר בטאבלטים, שם ניתן לראות את שני הלוחות באופן מלא, זה לצד זה. בדיוק כמו אז, בימי ה-Norton Commander.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים