ה-CHATTER – לא פטפוט, אלא שיא היעילות
מאת: עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת בחברת ServiceWise
כלי תקשורת ועבודה מקוונים נמצאים באבולוציה מתמדת. המייל נראה כבר כמעט אנכרוניסטי, וגם את המסנג'ר לסוגיו בקושי זוכרים. נדלג בזריזות על כמה אפליקציות שבאו בהמשך ונציין כי בדור הנוכחי של מערכות שיתוף הידע והתקשורת המקוונות בארגונים, בולטת אפליקציית ה-Chatter – כלי עדכני ונוח להצפת שאלות, להתייעצות ממוקדת ומהירה ולקידום נושאים בעולם עבודה.
אז מהו ה-Chatter? מדובר למעשה במנגנון שיתוף מידע חברתי-מקצועי מבוססת ענן (העומדת בפני עצמה או כחלק ממערכת ה-Salesforce/Force.com), הדור הבא של הפורומים והמסנג'ר, שמסייעת לאנשי מקצוע ולחברות לעבוד טוב יותר ביחד. למשל, במקום להוציא מייל עם שאלה בתפוצה רחבה, ניתן להעלות שאלה במנגנון ה-Chatter, שהופכת לנושא אליו מתייחסים בזמינות גבוהה פונים שונים שרלבנטיים לנושא או מתעניינים בו. מעלה השאלה יכול בצורה נוחה וידידותית לעבור בזריזות על כל התשובות ולהתרשם מה נכון לו להמשך העבודה. זו יכולה להיות שאלת תמחור, שיווק או כל סוגייה אחרת. ב-Chatter התשובות יהיו מקצועיות וממוקדות, ולא פחות חשוב – מרוכזות באיזור אחד, מה שמאוד נוח לשימוש.
בחברות שבהם קיימות מערכות מבוססות פלטפורמת Force.com מסייע ה-Chatter לאימוץ השימוש במערכת ומאפשר הקשר נוח וקל למשתמשים לנהל דיונים (נניח סביב תהליכי מכירה, תהליכי שירות ועוד).
ניתן להתייחס גם אל משתמשי ה-Chatter כאל קבוצת מיקוד, ולבדוק באמצעותם תגובות לרעיונות שונים. ניתן לשתף קבצים, אפילו קבצים גדולים שעלולים להיות כבדים כדואר אלקטרוני, וליהנות מההערות ומהתובנות של משתמשי ה-Chatter על הקובץ המופץ.
ניתן כמובן גם להמשיך ולעקוב אחר דיונים לאורך זמן, ולגלות כך רעיונות טובים, הערות חשובות, וככלל – טיפים שטובים לייעול העבודה. ניתן גם להשתמש בפלטפורמה הזאת כדי לתפור פתרונות לצרכים ייחודיים של לקוחות, בזמן קצר, תוך הסתייעות במוחותיהם היצירתיים של משתמשי ה-Chatter, בין אם הם נמצאים בחדר הסמוך ובין אם מעבר לים. ולא פחות חשוב – התוכן ניתן לחיפוש!
והצימוק לאחר פריסת כל היתרונות הללו, הוא שמשתמשי ה-Chatter כבר דיווחו על הפחתה של כ-27% בצורך בפגישות ובמצגות בעקבות שימוש בכלי היעיל הזה.
עוד על ה-Chatter בכנס TLVForce 2013 שתארח ServiceWise בליאונדרו סיטי טאואר ר"ג ב-21-10-13.