רנה ג'יימס, נשיאת אינטל: "האתגר שלנו הוא להחליט היום איך ייראה העתיד – ולפתח טכנולוגיות בהתאם"

"ברור לנו שנעבור מלאבטח רשתות ומכשירים, לאבטחת אנשים ומידע. המעבר הזה מתחיל כבר עכשיו, והוא ילווה אותנו בשנים הקרובות", אמרה ג'יימס ● לדבריה, "אנחנו מאמינים שאבטחה יכולה להיות מגבילה, או להוות הזדמנות גדולה מאוד. היא עקרון מרכזי באופן שבו הכל יעבוד - היא זו שמחברת בין כולם, נוגעת בכולם וקובעת מה אפשרי ומה לא. אנחנו מדברים על זה כבר שנים, אבל בסופו של דבר הבנו שאנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד. לכן רכשנו את מק'אפי"

פורשת. רנה ג'יימס, נשיאת אינטל

"דבר אחד בטוח: עתיד האבטחה לא יראה כמו העבר. האתגר שעומד בפנינו הוא להחליט היום איך ייראה העתיד – ולפתח טכנולוגיות בהתאם. זה אתגר לא פשוט, שיעסיק אותנו בשנתיים הקרובות לכל הפחות", כך אמרה רנה ג'יימס – נשיאת אינטל (Intel) העולמית. לדבריה, "ברור לנו שנעבור מלאבטח רשתות ומכשירים, לאבטחת אנשים ומידע. המעבר הזה מתחיל כבר עכשיו, והוא ילווה אותנו בשנים הקרובות".

ג'יימס אמרה את הדברים ביום ה' האחרון, במליאה המרכזית של כנס McAfee Focus 2013. האירוע, שמשך אליו כ-3,000 לקוחות, שותפים ועובדי מק'אפי (McAfee), נערך במרכז הכנסים של מלון ה-Venetian בלאס וגאס וננעל בסוף השבוע. היא התייחסה לרכישת הענק של אינטל את מק'אפי לפני כשלוש שנים, ואמרה שהעסקה היתה מהלך מתבקש. "שואלים אותי הרבה למה אינטל היא זו שצריכה להרים את הכפפה ולהמציא מחדש את עולם האבטחה", ציינה ג'יימס. "אנחנו הרי מבלים את רוב זמננו בלבנות דברים שהם כל כך מורכבים, עד שרוב בני האדם לא מצליחים להבין אותם. התשובה היא שאנחנו הם אלה שממציאים את המיחשוב ומפתחים אותו כל יום, ולכן אכפת לנו מאוד איך ייראה העתיד שלו".

לדברי נשיאת אינטל, "אנחנו מאמינים שאבטחה יכולה להיות מגבילה, או להוות הזדמנות גדולה מאוד. אבטחה היא עקרון מרכזי באופן שבו הכל יעבוד בעולם המיחשוב, בענן, ברשתות, בדטה-סנטר ובמכשירים המחוברים. האבטחה היא זו שמחברת בין כולם, נוגעת בכולם וקובעת מה אפשרי ומה לא. אנחנו מדברים על זה כבר שנים, אבל בסופו של דבר הבנו שאנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד. לכן רכשנו את מק'אפי".

"המטרה שלנו בעשור הקרוב היא ליצור ולהרחיב טכנולוגיות מיחשוב במטרה לחבר ולהעשיר את חייהם של כל בני האדם על כדור הארץ", אמרה ג'יימס. "רכשנו את מק'אפי, כי חשוב מאוד להוסיף את המילה 'מאובטחות' במשפט הזה. כל מה שנחליט לעשות, לפתח, לייצר, להמציא ולחדש – חייב להיעשות באופן מאובטח, כדי שנרצה להשתמש בזה. אנו חיים בעולם שבו המידע הוא הנכס החשוב ביותר וזהות היא הדבר היחיד שאמיתי. איך מאבטחים את כל זה? זו נקודה מרכזית באסטרטגיה שלנו. אינטל נמצאת בעמדה ייחודית לפתור את הבעיה הזו, כי אנחנו נוגעים בכל תחומי המיחשוב".

"אנו חיים בעולם שבו המידע הוא הנכס החשוב ביותר וזהות היא הדבר היחיד שאמיתי. איך מאבטחים את כל זה?". רנה ג'יימס, נשיאת אינטל, על הבמה בלאס וגאס

ג'יימס קבעה, כי "דרושה גישה אחודה לטיפול במידע. אנחנו בונים היום שבבים קטנטנים שכוללים קישוריות סלולר וחיישנים שונים, שיכולים להתחבר לרשת להיות מקושרים לכל שרק המכשירים בעולם. כבר לא מדובר במיליארד וחצי סמארטפונים, אלא במיליארדי מכשירים מחוברים. אי אפשר להמשיך ולפתור את הבעיה שלב אחר שלב, אפליקציה אחרי אפליקציה. לכן, בשנים הקרובות תראו מאתנו אבטחה מחוברת – כזו שנוגעת בכל".

"אנחנו מאמינים בהעלאת הרף של אבטחת המידע. כך שבמינימום כולם יהיו מאובטחים כל הזמן", הסבירה נשיאת אינטל. "זה כבר לא אופציה היום, אלא הכרח. אנחנו כבר לא חיים בעולם שבו אתה מנחה את המשתמש 'להפעיל את הזה או להדליק את ההוא' אם הוא רוצה אבטחת מידע. האבטחה חייבת להגיע מלמטה, להיות חלק בלתי נפרד מהכל ולהיות שקופה לחלוטין. הרעיון שהוא שאף אחד לא יחשוב על זה או ירגיש את זה – זה פשוט יהיה שם, ויהיה שם תמיד. רק כך נוכל להיות מאובטחים באמת".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים