שמעון ברונר, משרד הכלכלה ו-ICA: "איומי הסייבר מחייבים אותנו לעצור את מרוץ החדשנות"

"אין לנו פריבילגיה להשהות את יישום הטכנולוגיות החדשות, ואנחנו חייבים ללכת על חבל דק בינן לבין החובה להגן על הנתונים", אמר ברונר, מנמ"ר משרד הכלכלה ונשיא ארגון המנמ"רים הממשלתיים העולמי ● לדבריו, "האתגרים שמוצבים בפנינו יקבעו האם נהיה מנהיגים טכנולוגיים או שנובל על ידי אחרים"

שמעון ברונר, מנמ"ר משרד הכלכלה. צילום: קובי קנטור

"אנחנו חיים כיום בעיצומן של מהפכות הרשתות החברתיות והניידות, שמחייבות אותנו לבחון ולאמץ טכנולוגיות חדשות. האתגרים שמוצבים בפנינו יקבעו האם נהיה מנהיגים טכנולוגיים או שנובל על ידי אחרים", כך אמר שמעון ברונר, מנמ"ר משרד הכלכלה ונשיא ICA – ארגון המנמ"רים העולמי של מגזרי הממשלה והציבור, בכנס השנתי של הארגון, שננעל בסוף השבוע. לדבריו, "כדי להיות מנהיגים, אנחנו חייבים להעריך במהירות את הטכנולוגיות החדשות. אין לנו את הפריבילגיה של חיפוש אחר ממליצים או חברים שכבר עשו את זה, עלינו לקבל החלטות האם ללכת עם אותן טכנולוגיות או לא".

ברונר פתח את מליאת הכנס, שמתקיים זו השנה ה-47 במספר – הפעם בליסבון, בירת פורטוגל. הוא נבחר לתפקיד נשיא הארגון בכנס בשנה שעברה, שנערך בירושלים, והחליף את ד"ר נחמן אורון, שהיה הנשיא במשך שנים ואף קיבל את פרס יקיר הארגון. ישראל חברה ב-ICA מיום הקמתו ונציגיה מכהנים בתפקידים בכירים בו לאורך השנים. הכנס נערך השנה בסימן "הובלת השינוי הנדרש לממשלה המאמצת את החדשנות הטכנולוגית לטובת שיפור השירות לאזרח".

בהמשך התייחס ברונר לאיומי הסייבר, שמעסיקים את מרבית המנמ"רים במשרדי הממשלה. לדבריו, "האיומים הללו הולכים וגוברים, ויחד עם דליפות המידע גורמים לכך שאנחנו חייבים לעצור רגע את המרוץ המטורף של החדשנות. הכמות העצומה של המידע המצוי במאגרי הממשלה לא חייבת להיות חשופה לכל חדירה. מידע אישי ורגיש חייב להיות רעול פנים (בלתי ניתן לזיהוי – י.ק.) לפני שהוא הופך לאוצר בלום של נתונים גדולים שמזמינים את הפורצים למיניהם". הוא הוסיף כי "אנחנו, כמנהלי מערכות המידע, חייבים ללכת על חבל דק שנע בין הציפייה המתמדת מאיתנו לספק את החדשנות לבין חובתנו להגן על הנתונים".

"אנחנו נמצאים בין האזרחים לעובדי משרדי הממשלה, ובתווך הזה יש לא מעט סוגיות", אמר ברונר. "גם אנחנו נדרשים להראות ערך להשקעה של הממשלה בנו, ומאוד קשה להוכיח החזר של השקעות ממשלתיות".

בכנס השתתפו 56 נציגים מ-21 מדינות ובמהלכו החליפו המנמ"רים של משרדי הממשלה שהשתתפו בו מידע ביניהם. ממשלת פורטוגל הדגימה בכנס שורה של צעדים שעשתה לשיפור השירות לאזרח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים