IDC: רוב הפרויקטים הטכנולוגיים לא נמצאים באחריות וביוזמת המנמ"ר

מחקר של החברה מצביע על מעבר הולך וגובר של מימון פרויקטי ה-IT למחלקות העסקיות בארגונים ● אנשי העסקים בארגון מתמצאים יותר ויותר בטכנולוגיה - בזכות הענן

בשורה לא מרנינה למנמ"רים: מחקר שערכה IDC מצא ש-61% מהפרויקטים הטכנולוגיים בארגונים ממומנים על ידי המחלקות העסקיות בארגונים ורק השאר, 39%, על ידי מחלקות המיחשוב. לפי המחקר, שנערך בקרב 1,200 מנהלים עסקיים בארגונים מרחבי העולם, המגמה הזו, של מעבר מימון הפרויקטים הטכנולוגיים מה-IT למחלקות העסקיות, תימשך בעתיד.

לדברי האנליסטים של IDC, כבר כיום, אנשי הקווים העסקיים בארגונים נראים יותר ויותר כמו שלוחה של מחלקת ה-IT, כאשר בממוצע, 8% מהם הם אנשים טכניים. בנוסף, העלה המחקר כי מחלקת המיחשוב בארגונים ממשיכה להיות שותפה הדוקה לעמיתיה העסקיים: על פי 85% מהמשיבים, ה-IT הפך להיות שותף בעל ערך רב יותר לפעילות שלהם – בהשוואה למצב שהיה לפני שלוש שנים.

מרידית' וואלן, סגנית נשיא ב-IDC, אמרה כי "הטכנולוגיה הפכה לפני זמן רב להיות גורם מרכזי בשיפור תהליכים עסקיים. היא מאפשרת לארגונים להיות מהירים, יעילים ואמינים יותר". היא הוסיפה כי "ככל שעסקים יאמצו את פלטפורמת המיחשוב השלישית, שמורכבת משירותי ענן, ניתוח של Big Data, מיחשוב נייד וטכנולוגיות של רשתות חברתיות, הם יחלו בצעדים הראשונים, והקריטיים, של שינוי התהליכים העסקיים. בחלק מהמקרים זה אף יגרום להם להתחיל לשנות את המודל העסקי. הימור שכזה יביא את העסקים ליוזמות מיחשוב קריטיות עבורם".

נתון נוסף שעולה מהדו"ח מראה שאנשי העסקים בארגונים כיום יותר מתמצאים בטכנולוגיה והגישה שלהם לטכנולוגיה קלה יותר – מאחר שהם נעזרים בשירותי מיחשוב ענן. על פי המחקר, "אנשי הקו העסקי בארגונים מצויים כיום תחת לחץ ליישם יוזמות טכנולוגיות חדשות במהירות רבה יותר. לכן, אין זה מפתיע שהמנהלים העסקיים בארגונים מהווים את חוד החנית ביותר ויותר פרויקטי IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים