תוכן שיווקי

לימודי מדיה חברתית: איפה כדאי?

06/10/2013 14:28

מאת: טל נברו

יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם מבולבלים מול העולם הדיגיטלי החדש. כולם יודעים שצריך להבין וללמוד את זה בימינו, אבל אף אחד לא בטוח למה, איפה ואיך. כמי שבעברה הקימה מכללה לשיווק במדיה חברתית וכיום עושה הרצאות וסדנאות על עולם הדיגיטל, אני מקבלת המון שאלות ופניות מאנשים – מה עושים? איך מתחילים? לאן פונים? האם שווה ללמוד קורסים שלמים במכללות או שעדיף באופן פרטי? ובכלל, לאור העלויות הגבוהות שדורשים המכללות והמוסדות הלימודיים, אולי עדיף לשבת מול יו-טיוב ולנסות לדלות סרטונים בתחומים אותם רוצים ללמוד – על אף חוסר הסדר או המקצועיות שבדבר?

התשובה, כפי שניתן להניח, אינה חד משמעית. זאת, מאחר שבסופו של דבר, הכל תלוי בצרכי התלמיד ובדרכים בהן הוא לומדים דברים חדשים. בואו נערוך השוואה קצרה בין האופציות השונות:

לימודים במכללה לשיווק בתחום – בעלי עסקים, סטודנטים, בכירים – ישנו מגוון רחב של אנשים אשר "צמאים" לידע הזה. הם היו מעדיפים לשבת בכיתה וללמוד מהמרצים הטובים ביותר. היתרון בלימודי כיתה פרונטאליים ידוע: אפשר להתייעץ עם חברים לכיתה, לעשות שיעורי בית יחד ולהכיר מגוון של מרצים ואנשים מהתחום. המחירים נעים בין 6,000 ל-8,000 שקלים לקורס.

לימודי הדרכות פרטיות – אחד היתרונות הגדולים של הדרכה פרטית הוא 100% תשומת הלב שמקבל הסטודנט. אם בכיתה יתבזבז זמן יקר על שאילת שאלות של תלמידים מסביב, הרי שבהדרכה אישית ממוקד המדריך אך ורק בצרכיו של התלמיד וההתקדמות תהיה על פי קצב הלמידה שלו. המחירים נעים בין 700 ל-2,000 שקלים, תלוי בכמות המפגשים ובקצב של הסטודנט, כמובן.

לימודי קורסים אונליין – לא לכולם יש כוח רצון לשבת וללמוד לבד, אבל לימודים אוטודידקטיים יכולים להפוך את כל חווית הלימודים להרבה יותר נוחה מכל אופציה אחרת. אפשר לשבת וללמוד מכל מקום שאנחנו רוצים, בכל זמן נתון שבא לנו – ומכל מסך שנרצה לצפות בקורס זה. לא מדובר בתכנים חינמיים דוגמת יו-טיוב, אלא על שיטת לימוד מסודרת שבה יכול הסטודנט לבחור את התחום בו הוא רוצה להתמקד ולעבור עליו קורס. אגב, לא מדובר רק בקורס אחד במחיר נמוך מאוד יחסית, אלא שהתלמיד משלם פחות מ-200 שקלים (!) ולומד בשיטת "צפה כפי יכולתך".

קורסים אונליין – למה זה טוב לנו?
מכירים את זה שאתם הולכים למסעדה של "אכול כפי יכולתך", משלמים סכום מסוים ואוכלים עד שכואבת הבטן? אסכולי, אתר קורסים והדרכות אונליין, לקח את המודל הזה ויישם אותו באתר הבית שלו, המכיל אוסף של קורסים איכותיים במיוחד שפונים לבעלי עסקים, אנשים פרטיים וחברות וארגונים כאחד.

במחיר של פחות מ-200 שקלים לחודש, אפשר לקבל לא רק קורסים על עולם המדיה החברתית, כמו שיווק בלינקדאין, שיווק בפייסבוק, קידום אתרים וכדומה – אלא גם הדרכות בתוכנות כגון פוטושופ, אקסל, אנגלית עסקית, eBay, ניהול זמן, וורדפרס ועוד.

בשורה התחתונה, כל אחד שצמא לידע מסוים בוחר כיצד הכי נוח ומשתלם לו ללמוד. בתקופה זו, אין אפשרות להישאר מאחור ועולם המדיה החברתית הוא נכס לכל אחד מאיתנו – ולא משנה מאיזה תחום אנחנו מגיעים. בהצלחה.

אירועים קרובים