זוגלובק תובעת את יבמ ביותר מ-8 מיליון שקלים: "סיפקה מערכת ERP מתפקדת חלקית ולקויה"

ענקית המזון טוענת כי הענק הכחול הטמיע אצלה מערכת שבחלקה לא מתפקדת כלל ובחלקה האחר "רצופת תקלות יסודיות" ● על פי זוגלובק, התגלו בעיות בכל מודול ומודול של המערכת, מה שהסב לה נזקים כספיים כבדים ● מיבמ נמסר בתגובה כי היא ניסתה לפתור את הסכסוך בצורה ידידותית ולאחר שנכשלה, הגישה תביעה משלה נגד זוגלובק

זוגלובק הגישה באחרונה תביעה נגד יבמ (IBM) ישראל בסך של יותר משמונה מיליון שקלים, לאחר שזו הטמיעה אצלה מערכת ERP בפרויקט "רצוף בתקלות", על פי התובעת.

עורכי הדין ראובן בילט וטלילה רוזנבלום הגישו את התביעה, על סך 8.4 מיליון שקלים, לבית המשפט המחוזי בתל אביב. על פי כתב התביעה, "יבמ הציגה לזוגלובק מצגים לפיהם היא חברה עתירת ניסיון, ששמה הולך לפניה כאחת מחברות שירותי המיחשוב, היישום וההטמעה המובילות בישראל". עוד טענה יבמ בפני אנשי זוגלובק, לדבריהם, כי היא "תוביל אותה בהקמת מערכת IT מבוססת סאפ (SAP) ואין עוד חברה בישראל כמו יבמ, שיכולה להעמיד לזוגלובק מערכת המתפקדת באופן מושלם".

"בדיעבד, התברר לזוגלובק כי ההתחייבויות והמצגים של יבמ היו מן השפה אל החוץ", על פי התובעת. "בסופו של דבר, לאחר תשלום של יותר ממיליון דולרים, סיפקה יבמ מערכת נכה, שבחלקה לא מתפקדת ומה שמתפקד רצוף ליקויים ותקלות יסודיות".

עוד נטען בכתב התביעה כי יבמ "התחייבה להעמיד לרשות זוגלובק מערכת שפועלת ללא כחל וסרק. במקום מערכת שבלחיצה על כפתור ניתן להפעילה ולקבל את התוצאות והמצגים שהובטחו, קיבלה זוגלובק מערכת מקרטעת, רצופת כשלים, שהסבה נזקים במקום תועלת. המערכת עלתה לאוויר במאי 2007 ועד עצם היום הזה זוגלובק סובלת מכשלים יסודיים שלה".

על פי ענקית המזון, מאז עליית המערכת לאוויר היא נאלצה להשקיע יותר מחמישה מיליון שקלים על מנת לייצב אותה, ובעתיד תידרש להשקיע 1.8 מיליון שקלים נוספים, כדי להביא אותה לכדי תפקוד. עוד היא טענה כי "יבמ נדרשה לספק מערכת עובדת, ללא תירוצים, הסברים והתחכמויות. במקום זאת, זוגלובק קיבלה רק תירוצים ונמנעה ממנה היכולת להפיק שימוש מהמערכת בה הושקעו מיליוני שקלים". כמו כן, היא טענה כי "התגלו במערכת תקלות רבות. תקלה במערכת גרמה לנו לנזקים קשים, לחוסר תפקוד, לפגיעה בייצור, לתקלות בשיווק ועוד".

"בדיעבד התברר לזוגלובק כי יבמ ישראל לא מילאה את חובתה הבסיסית ולא יישמה את עקרון יישום SAP Standard, לפיו ההטמעה מבוצעת על פי המגזר התעשייתי הרלוונטי שאליו שייך הלקוח הארגוני", על פי התביעה. "דא עקא, במקום להתאים את מערכות זוגלובק ליישום המתאים והמומלץ של סאפ, יבמ בחרה לפתח בעצמה מערכת ולא ליישם בזוגלובק את המערכת הסטנדרטית". התובעת כינתה את הפתרון "לא מקצועי בעליל" וטענה מכאן שיבמ "לא עמדה בהתחייבויותיה על פי ההסכם – וכשלה".

התובעת הוסיפה כי "סאפ מוציאה עדכונים על המערכת מפעם לפעם", אלא שמאחר שהפתרונות שיבמ יישמה אצל זוגלובק אינם סטנדרטיים, "היא לא יכולה לעשות שימוש באותם עדכונים".

"בעיה בכל מודול ומודול"
בכתב התביעה מפרטת זוגלובק את הליקויים בכל אחד מהמודולים של מערכת ה-ERP אותה הטמיע אצלה הענק הכחול. על מודול המכירות וההפצה, SD, כתבה התובעת כי "כדי 'להאמין' לנתוני המכירות, היה על עובדי זוגלובק להוציא דו"חות ולהצליבם, על מנת שיאמתו זה את זה". המודול הפיננסי, FI, "היה רחוק ממיצוי והגדרה, כפי שהתחייב בהסכם". תהליכי הבקרה והרווחיות, CO, "לא עבדו" ובעולם ה-BI, "רק קובייה אחת תפקדה – וגם היא באופן חלקי". מודול הייצור, PP, "תפקד באופן חלקי ביותר, לרבות זמנים בלתי סבירים של ביצועים והרצת נתונים" וכל תהליכי אבטחת האיכות, QM, "לא תפקדו כראוי".

עוד על פי ענקית המזון, יבמ ישראל לא העבירה לאנשיה את הידע בתחום כתיבת הקוד (ABAP), בניגוד למתחייב, מה שאילץ אותה "להתקשר עם כמה מתכנתים על מנת שיבצעו את עבודת המיישמים. יבמ הייתה צריכה להדריך ולחנוך את עובדי זוגלובק, אולם היא ברחה מהמקום ונטשה את המשתמשים".

זוגלובק סיכמה בטענה כי "יבמ ישראל הפרה את ההסכם הפרה יסודית בכך שלא סיפקה את המוצר אותו התחייבה לספק, מה שהסב לחברה נזקים כספיים כבדים".

מיבמ ישראל נמסר בתגובה כי "יבמ הגישה קודם לכן תביעה נגד זוגלובק, מאחר שזוגלובק לא עמדה בהתחייבויותיה החוזיות. יבמ ניסתה שוב ושוב לפתור את הנושא באופן ידידותי, אך לא נותרה לה ברירה אלא לנקוט בפעולה זו". החברה ציינה, כי היא "לא קיבלה כתב תביעה (מזוגלובק – י.ה.) בנושא זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים