Cardiograph: האפליקציה ששמה את האצבע על הדופק

כבר לא צריך להשתמש במכשיר מיוחד כדי לבדוק מהו הדופק שלנו ● עם יד על הלב, Cardiograph מאפשרת לעשות זאת בפשטות וללא כל מאמץ

הדופק הוא אחד המדדים הטובים לקבל אינדיקציה על הבריאות שלנו: אם הוא נמוך או גבוה מדי, כנראה שיש לנו בעיות שצריכים לטפל בהן, וחזרה מהירה לדופק תקין אחרי פעילות גופנית מאומצת מעידה על כך שהכושר הגופני שלנו טוב. אם אנחנו חוזרים אליו מהר מדי, ייתכן שהאימון קליל עבורנו ואנחנו צריכים להעלות את הרמה שלו.

רבים מודדים את הדופק לעתים די קרובות – למשל ספורטאים מקצועיים, אנשים שמבצעים פעילות אירובית "סתם" להנאתם או לבריאותם וכאלה שרוצים לוודא שהכול בסדר עם פעימות הלב שלהם.

יש כמה וכמה דרכים ומכשירים רבים למדידת הדופק. כולנו מדדנו אותו במכונה בקופת חולים או שמנו את היד על הלב. אחד מהם נמצא ממש בכף ידנו – המכשיר החכם. כן, גם לבדיקת דופק יש אפליקציה, והיא קלה מאוד לתפעול, כך שתוכלו לזנוח את שיטות מדידת הדופק הישנות.

תכירו את Cardiograph. ניתן לטעות משמה ולחשוב שהיא מודדת את כלל פעילות הלב, אולם בפועל, היא עוקבת אחרי הדופק בלבד. בחלק העליון של המסך אמנם מופיע פס שנראה כמו פלט של בדיקת אק"ג, אולם הייעוד שלו באפליקציה הוא לעזור למשתמשים לוודא שהם מבצעים את הבדיקה היטב.

השימוש באפליקציה פשוט עד להכאיב (או לרפא?): צריך להצמיד את קצה האצבע למצלמה האחורית, כך שתסתיר אותה לחלוטין, ללחוץ על הכפתור Start/Stop – ואתם בפנים. קריאת הדופק מבוצעת היטב כשצורת הלב שנמצאת בחלונית הקריאה מלאה. המבזק של המצלמה האחורית מספק את התאורה הנדרשת לביצוע הבדיקה. עם זאת, אתם יכולים לבצע אותה גם אם אין בטלפון או בטאבלט שלכם מבזק, ובלבד שתעשו זאת במקום בו יש תאורה טובה.

אחרי שאתם מסיימים את הבדיקה, בלחיצה שוב על הכפתור Start/Stop, האפליקציה רושמת את התוצאה בפתקים בחלק ההיסטוריה שלכם: התאריך, השעה והדופק. ניתן למחוק את הפתקים הללו, חלקם או כולם.

בנוסף, אפשר לשמור בכל מכשיר כמה פרופילים של מספר אנשים ולקבוע מי מהם יהיה ברירת המחדל, כלומר: זה שהבדיקות יירשמו באופן אוטומטי כאילו הוא ביצע אותן.

אם תרצו, תוכלו לבחור להציג בחלונית הדופק כמה עובדות מעניינות אודות הלב מתוך האוסף ששמור באפליקציה – ולא את תוצאות הבדיקה האחרונה. כדי לבצע זאת, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הכפתור Info.

השאלה המתבקשת היא עד כמה הבדיקה הזו נכונה וקבילה. ב-Macropinch, החברה שעומדת מאחורי Cardiograph, טוענים שהיא מדויקת ואמינה. עם זאת, הם לא ממליצים לבחור בה במקום מוצר שקיבל אישור רפואי.

Cardiograph היא אפליקציה קלילה מאוד וזמינה בחינם עבור משתמשי טלפונים וטאבלטים מבוססי אנדרואיד (Android), אלא אם רוצים להסיר את הפרסומות בקצה התחתון של המסך. לעומתם, משתמשי המכשירים של אפל (Apple) ייאלצו להיפרד תמורתה מ-1.99 דולר.

להורדת האפליקציה מ-AppStore לחצו כאן.

להורדתה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים