מייקל היידן, לשעבר ראש ה-NSA: "האקרים ישיגו כוח שיש רק למדינות ויוכלו לפגוע במתקני תשתיות ואנרגיה"

"הפושעים הקיברנטיים הם משוגעים, יש להם דרישות שאתם או אני לא יכולים להבין", אמר היידן בכנס בנושא אבטחת מידע ● לדבריו, חוקי המשחק בלוחמה עם ההאקרים ישתנו בתוך חמש שנים

"הגידול המהיר באיומי הסייבר הוא בבחינת ירי מסיבי בהמון בעולם הדיגיטלי. האקר מופרע או זועם מסוגל להשיג כלי נשק קיברנטיים המצויים כיום רק בידי מדינות או ארגוני פשע מאורגן", כך אמר גנרל (בדימוס) מייקל היידן, לשעבר ראש הסוכנות לביטחון הלאומי (NSA) וה-CIA, בסוף השבוע.

לדברי היידן, שעמד בראש שני ארגוני הביון במשך עשור עד 2009, "הם (הפושעים הקיברנטיים, י.ה.) פשוט משוגעים, הם כועסים על העולם. אולי יש להם דרישות שאתם או אני לא יכולים להבין". היידן דיבר בכנס בנושא אבטחת מידע קיברנטית, שנערכה על ידי העיתון וושינגטון פוסט (The Washington Post).

הוא הזהיר כי בתוך חמש שנים "האקרים ירכשו יכולות תקיפה קיברנטיות שאין בידיהם כיום. יכולות שכיום יש רק למדינות, כגון היכולת לבצע חבלה מקוונת במערכות בקרה תעשייתיות הפועלות בתחנות כוח, במפעלים ובמתקני תשתיות ואנרגיה".

משתתף אחר בפאנל היה קרייג מונדי, אחד משני המנהלים הבכירים שחלקו בסמכויותיו של ביל גייטס לאחר שמייסד מיקרוסופט (Microsoft) פרש מפעילות שוטפת בחברה ב-2008. בתפקידו האחרון היה מנהל חטיבת המחקר של הענקית מרדמונד וכיום הוא משמש כיועץ בכיר למנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, שפורש אף הוא. מונדי אישש את דברי היידן, באומרו כי "כאשר משתמשים בנשק קיברנטי, כל בחור רע בעולם יכול לצפות בכך". לכן, לדברי מונדי, "היכולות של מתקפות קיברנטיות מסלימות בעולם בקצב מהיר מאד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים