6 מ-10 החברות החדשניות בעולם – מתעשיות ה-IT והאינטרנט

אפל ממשיכה להוביל את רשימת החברות החדשניות של BCG, זו השנה התשיעית ברציפות ● סמסונג עלתה למקום השני והדיחה ממנו את גוגל, שמדורגת שלישית ● מיקרוסופט, יבמ ואמזון נמצאות גם הן בעשירייה הראשונה

חברת הייעוץ BCG (ר"ת Boston Consulting Group) מספקת הוכחה נוספת לחדשנות של עולמות ה-IT והאינטרנט: 6 מתוך 10 החברות הראשונות ברשימה השנתית שלה באות מעולמות אלה. הראשונה ביניהן – שמובילה גם את הדירוג כולו – היא אפל (Apple), ששומרת על מקומה זה מאז 2005. במקום השני מדורגת סמסונג (Samsung), שעלתה מקום אחד לעומת השנה שעברה. החברה הדרום קוריאנית רשמה התקדמות מטאורית מאז דורגה במקום ה-26 לפני חמש שנים בלבד. גוגל (Google), שהגיעה שנייה בכל אחת מהשנים 2012-2006, ירדה השנה שלב למקום השלישי.

במקום הרביעי מדורגת מיקרוסופט (Microsoft), ששמרה על מקומה מהשנה שעברה. גם יבמ (IBM), שנמצאת במקום השישי, אחד אחרי טויוטה (Toyota), שומרת על דירוגה. יחד עם אפל ומיקרוסופט, היא נמצאת באחד מ-10 המקומות הראשונים בכל רשימה שפרסמה BCG מאז 2005. חברה נוספת מהתעשייה שנמצאת בעשירייה הראשונה היא אמזון (Amazon), שעלתה שני שלבים למקום השביעי. שמינית מדורגת פורד (Ford) וסוגרות את העשירייה הראשונה ב.מ.וו. (BMW) וג'נרל אלקטריק (General Electric).

חמש חברות IT ואינטרנט נוספות נמצאות בין 25 הראשונות בדירוג: פייסבוק (Facebook), שירדה שבעה מקומות למקום ה-12 – אחד אחרי סוני (Sony); במקום ה-16 נמצאת HP, לאחר שבדירוג הקודם הייתה במקום ה-15; לנובו (Lenovo) נמצאת במקום ה-22 ו-LG סוגרת את 25 הראשונות.

תעשייה נוספת שבולטת ברשימה היא הרכב, שנחשבת תעשייה מסורתית. יצרני רכב מחזיקים בשלושה מקומות בעשירייה הראשונה ובשישה מקומות בעשירייה השנייה בדירוג. בסך הכול, מדובר ב-9 מ-20 חברות – נתון דומה לזה של תעשיות ה-IT והאינטרנט.

BCG ציינה שקיימים חמישה גורמים שמובילים ארגונים להיות חדשניים: מחויבות של ההנהלה הבכירה; היכולת למנף נכסים בלתי מוחשיים; מיקוד בלקוח; ניהול היצע וסל מוצרים בעלי חדשנות; ותהליכים מוגדרים היטב ונשלטים.

"חברות טכנולוגיה וטלקום עדיין שולטות בחלק גדול מקבוצת החברות החדשניות", אמר קים וגנר, שותף בכיר ב-BCG ומחבר שותף של הדו"ח. "יחד עם זאת, אנחנו מזהים חזרה של היכולת של יצרנים מסורתיים לחדש מוצרים, תהליכים וטכנולוגיות. חברות הרכב מובילות את המגמה הזאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים