מיקרוסופט קיצצה יותר מ-20% מהמענק של סטיב באלמר בגין ביצועים חלשים של חלונות 8

המנכ"ל היוצא יסתפק בבונוס של 550 אלף דולר בשל הפחתת ערך של 900 מיליון דולר לחברה - כך פרסמה הענקית מרדמונד ● אנליסטים מעריכים כי למהלך היה חלק נכבד בפרישתו של באלמר

סטיב באלמר, המנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט. צילום: פלי הנמר

מועצת המנהלים של מיקרוסופט (Microsoft) הפחיתה את הבונוס של המנכ"ל היוצא סטיב באלמר לשנת הכספים 2013. הסיבה: ביצועים חלשים של חלונות 8 (Windows 8) והפחתת ערך של 900 מיליון דולר בגלל טאבלטי ה-Surface RT. מיקרוסופט שילמה לבאלמר שכר של 697,500 דולר והעניקה לו בונוס של 550 אלף נוספים על ביצועים, מתוך סך של 1.26 מיליון דולר.

בהודעה שפרסמה מיקרוסופט לרשות ניירות הערך בארצות הברית, היא מציינת את השכר והבונוסים של כמה ממנהליה, כולל באלמר, מנהל הכספים החדש אמי הוד ומנהל התפעול הראשי קווין ורנר. זאת נוסף על כמה מנהלים שעזבו את החברה, בהם מנהל הכספים הקודם פיטר קליין ומנהל אופיס קורט דל-בנה.

לפי ההודעה לרשות ניירות הערך, "מועצת המנהלים שלנו אישרה מענק של 550 אלף דולרים, המהווים 79% ממענק היעד של באלמר". חישוב פשוט מראה כי 100% מענק היו מסתכמים ב-696 אלף דולר. מדובר בבונוס נמוך משמעותית מהבונוס שהוענק לבאלמר על שנת 2012, שהיה בגובה 91% מן היעד.

מועצת המנהלים של החברה ציינה בהחלטתה הן את רווחי החברה והן את הפסדיה תחת ניהולו של באלמר, וגם כמה כישלונות הסיבה להפחתת הבונוס שלו. "מכירות אטיות מן הצפוי של מכשירי RT Surface וההחלטה להפחית את המחיר כדי להגביר את המכירות, גרמו להפחתת ערך של 900 מיליון דולר", נכתב בהודעה.

לדברי אנליסטים, הפחתה זו הייתה הקש ששבר את גב מועצת המנהלים ובעצם זירז את פרישתו של באלמר, שבאחרונה נפרד מעובדיו בדמעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים