תוכן שיווקי

"במציאות של אי וודאות ואי יציבות ביטחונית וכלכלית, ניהול סיכונים הוא קריטי לארגון"

לקראת אירוע ההשקה של Oracle Primavera, שתקיים חברת מקיט ב-22.10, תפסנו לשיחה את משה חורב, מנכ"ל Oracle ישראל, שסיפר לנו על ההיבטים העסקיים של השימוש בטכנולוגיה לניהול פרויקטים ועל המשמעויות הקריטיות של ניהול סיכונים

07/10/2013 16:59

פתרון Oracle Primavera הוא בעצם מערכת לניהול פרויקטים. מהי, לדעתך, התועלת העסקית שמביא עמו פתרון כזה לארגון?
בשורה התחתונה, ניהול פרויקטים בהצלחה מביא לחיזוק ערך המותג וחיזוק המוניטין של הארגון. זאת, כפועל יוצא של שיפור היעילות התפעולית, כתוצאה מהתנהלות אחראית יותר. ברגע שמנהלים בארגון יכולים  לזהות בקלות מגמות בתהליך הפרויקט ולנתח נתונים, קל להם יותר לנהל. תועלת נוספת, בלתי נפרדת, קשורה בתחום ניהול הסיכונים. שימוש במערכת מגדיל משמעותית את יכולת הארגון לזהות סיכונים אפשריים, להגביר את רמת ההיערכות אליהם ולהקטין את החשיפה אליהם. לכל אלו השפעה כספית ישירה של הארגון המתבטאת בהפחתת עלויות ושימוש יעיל יותר במשאבים.

נישאר לרגע בתחום ניהול הסיכונים. האם יש לו ערך מוסף מיוחד דווקא במציאות של אי וודאות כלכלית וביטחונית, שבוודאי אינה זרה לארגונים בישראל?
בהחלט כן. תהליך ניהול סיכונים מאפשר להנהלה בארגון לזהות אירועים העלולים לגרום נזק לארגון ולהגדיר את רמת הסיכון, בהתאם ליעדי הגידול העסקי ורווחיות הארגון. כך, מתכננת ההנהלה את הקצאת המשאבים בהתאם ליעדי ולסיכוני הארגון, באופן המאפשר השקעה אפקטיבית וחסכונית. במציאות של אי וודאות ואי יציבות ביטחונית וכלכלית, היכולת לנתח ולהעריך את הסיכונים הינה קריטית וחשובה פי כמה לארגון. רק כך, מבטיחה ההנהלה את יכולתה לשלוט באי-וודאויות ולהקטין את הנזק הפוטנציאלי מאירועים בלתי צפויים ובעלי סיכון.

אילו חידושים צפוי להציג פתרון Oracle Primavera למשתמשים?
החידוש המרכזי הוא בפיתוח והרחבה של היכולות בתחום הפורטפוליו וניהול הפרויקטים, זאת במטרה לספק פתרון רחב ושלם למשתמשים. שתי דוגמאות בולטות לכך ניתן לראות ב-Primavera Getaway,  פלטפורמת אינטגרציה למערכות נוספות, וב-P6 Visualize, תוסף המאפשר תצוגה גמישה ומשופרת. נוסף על כן Oracle Primavera ביצעה גם מספר רכישות של תוכנות תומכות Primavera להשלמת חווית המשמש, ביניהן תוכנות לניתוח החלטות פיננסיות ועוד שורה של תוכנות חיצוניות.


מיהם המתחרים הבולטים שלכם בתחום הזה?

בין המתחרים של Oracle Primavera ניתן למנות חברות גדולות ומוכרות מאוד, המציעות תוכנות שונות לניהול פרויקטים, ביניהן: Microsoft, CA Technologies, Planview, HP, Sciforma My Single Point-MSP, Clarizen. אני חושב שהמגוון הרחב של המתחרים מעיד ומחזק את טענתי כי תחום ניהול הפרויקטים בהחלט צובר תאוצה ולא בכדי.

וכיצד היית מתאר את הערך המוסף של Primavera לעומת המתחרים?
הערך המוסף המרכזי של Oracle Primavera הוא בנוחות השימוש, ביכולות הרבות ובביצועים המהירים. העובדה שמדובר במערכת בעל יכולת גבוהה לניתוח נתונים במהירות רבה, בין אם על פי מאות דו"חות המוגדרים מראש ובין אם על פי התאמה אישית, מאפשר למנהלים להתמקד בקבלת החלטות עסקיות טובות יותר. יתרון בולט נוסף הוא הגמישות שמעניקה המערכת למשתמשים, המתבטאת ביכולות אינטגרציה מלאות למערכות השונות בארגון, דוגמת ERP ו-CRM.

לסיכום, עד כמה לתחושתך מודע השוק הישראלי לתחום ניהול הפרויקטים? מה תספר להם שהם עוד לא יודעים?
לדעתי, השוק מודע לתחום ושואף להגיע לרמת ניהול גבוהה, אך כמובן שישנה עוד עבודה רבה ברמת הביצוע, קרי ההטמעה בארגונים. אני מאמין, שהכניסה של Primavera לשוק הישראלי תסייע לארגונים ליישם את היתרונות שבניהול פרויקטים נכון. חשוב מאוד לזכור את העובדה שלהבדל בין ניהול נכון של פרויקט ובין ניהול שגוי של פרויקט יש משמעויות כספיות אדירות, לעתים כאלו שמתורגמות למיליוני דולרים ולכן אל לנו להקל ראש בתהליך זה.

ניהול סיכונים באמצעות מערכת פרימוורה יוצג בכנס של חברת מקיט ב-22.10.13 באבניו, קריית שדה התעופה.

אירועים קרובים