מדענים הצליחו להטעין מכשיר סלולרי באמצעות מכת ברק

החוקרים השתמשו בזרם של 200 אלף וולט לטעינת מכשיר לומיה 925 של נוקיה – והצליחו ● "הגילוי הזה מוכיח שמכשירים יכולים להיטען בזרם שעובר באוויר", אמר אחד המדענים בניסוי

אומרים שהברק אינו מכה פעמיים באותו מקום, אבל הטלפון הסלולרי שלנו לא חייב להאמין לכך. כך לפחות לפי קבוצת מדענים, שמנסה לגייס את הברקים לצורך טעינת מכשירי הסלולר שלנו.

מדענים מאוניברסיטת סאת'המפטון ונוקיה החליטו לשלב כוחות ולבחון אפשרות של רתימת האנרגיה של מכת ברק כדי לטעון מכשיר סלולרי. למען האמת, הם בעצם הצליחו לעשות זאת.

בהתחלה יצרו המדענים זרם חלופי של מכת ברק באמצעות שנאי, ואז הפנו את הזרם לרצועת זרם ברוחב של קצת פחות מאינץ' בעוצמה של 200 אלף וולט – בערך בתחומי העוצמה של מכת ברק טיפוסית. לאחר מכן הועבר הזרם החשמלי לשנאי נוסף, שטען סוללה של מכשיר לומיה 925 (Lumia 925) מבית נוקיה (Nokia).

"כאחת מהחברות הראשונות שמציגות טעינה אלחוטית למוצרינו, אנו מאמינים שהניסוי הזה הוא בעל פוטנציאל להציג קפיצת דרך רעיונית בנוגע לצורות טעינה עתידיות של מכשירי הסלולר שלנו", ציין כריס ובר, סגן נשיא למכירות ושיווק בנוקיה.

"הגילוי הזה מוכיח שמכשירים יכולים להיטען בזרם שעובר באוויר", ציין ניל פאלמר, אחד החוקרים בקבוצה. "זהו צעד ענק לכיוון הבנת כוחות הטבע, כמו ברק, וניצול האנרגיה שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים