גרטנר: "ספקיות ה-IT המובילות עלולות לאבד את מקומן בעידן החדש"

אנליסטים של חברת המחקר טוענים כי "אנחנו יודעים שרוב ספקיות ה-IT אינן מצליחות להוביל בעת המעבר מדור אחד של ה-IT למשנהו", ומזהירים מפני נפילות כפי שקרו לקודאק ובלקברי ● ומה צפוי לכלול העידן החדש? כלי תחבורה ללא נהג, חניונים שיתקשרו עם מכוניות וחיישנים שישביחו יבולים חקלאיים

מפטרת. סיסקו

מנמ"רים שלא יאמצו את מגמות העל של הטכנולוגיות החדשות בעולם ה-IT, ימצאו את עצמם אפסנאים של מערכות מיחשוב זניחות, ובסופו של דבר יביאו לקבורתן הטכנולוגיות והעסקית בתהליך דומה לזה שקרה לקודאק (Kodak) ובלקברי (BlackBerry) – כך על פי דו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

האנליסטים של גרטנר מזהירים כי התפוצצות הנתונים מאיימת להציף את הארגונים, חיישנים יהיו בכל מקום, טכנולוגיות הדפסה תלת-מימדית צפויות לשנות היבטים רבים בהתנהגות אנשים וארגונים – ומכונות חכמות יחליפו במקרים רבים את העובדים.

על פי חברת המחקר, הטכנולוגיות החדשות של ה-IT שארגונים יטמיעו, יביאו לכך שהיקף הוצאות המיחשוב העולמי יעמוד על 3.8 טריליון דולר בשנת 2014, גידול של 3.6% מ-3.7 טריליון השנה. מדובר בארבע מגמות-על טכנולוגיות: ענן, ניידות, Big Data ומיחשוב חברתי – והן חוות איחוד ביניהן.

הגידול הצפוי בהוצאות ה-IT אינו בהכרח חדשות טובות לכל ספקיות בתחום. כשני שלישים מהמשיבים לסקר שנערך בקרב אלפי מנמ"רים, אמרו כי הם צופים שישנו את זהות ספקיות ה-IT העיקריות שלהם עד 2017.

"אנחנו יודעים שרוב ספקיות ה-IT אינן מצליחות להוביל בעת המעבר מדור אחד של ה-IT למשנהו", אמר פיטר סונדרגארד, מנהל המחקר בגרטנר. "רבות מהספקיות שכיום הן מובילות שוק, דוגמת סיסקו (Cisco), אורקל (Oracle) או מיקרוסופט (Microsoft), עלולות לאבד את מקומן בעידן החדש של הכלכלה התעשייתית הדיגיטלית".

כך, למשל, בתחום ה-IT בענפי הבריאות, ניטור ורפואה מרוחקת צפויים להחליף את הביקורים אצל הרופא. בעולם החקלאות, חיישנים מרוחקים ישפרו את היבולים ויפחיתו את עלות הייצור של התנובה החקלאית. בעולמות התחבורה, הכרייה והבנייה, יוכנסו כלי רכב ללא נהג, מה שיפחית את עלויות כוח האדם ויביא לצמצום עלויות הפרויקטים הללו.

עוד על פי חברת המחקר, ייתכן שבעתיד הלא רחוק לא יהיו נהגים ברכבות, בשל מיכון. חניונים עשויים לתקשר עם מכוניות בנהיגה עצמית, שיעברו לחניונים עם תפוסה נמוכה יותר. בעולם התעשייה והייצור, חיישנים יתריעו באופן אוטומטי על חלקים שבורים, ומדפסות בתלת-מימד ייצרו את התחליף לחלק השבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים