גוגל, אינטל ומיקרוסופט יפעלו להורדת עלות הגישה לאינטרנט במדינות מתפתחות

מספר ענקיות היי-טק התגייסו כדי לאפשר את הגישה לרשת לחמישה מיליארד בני אדם, שכיום לא יכולים להרשות זאת לעצמם ● הן פנו לצורך כך לממשלות בעולם, כולל למשרד החוץ האמריקני ● המטרה של האיגוד היא לצמצם את הפער הדיגיטלי ובכך להביא למדינות המתפתחות יותר חינוך, בריאות ומדע

הגישה לאינטרנט נחשבת זולה למדי בארץ ובמדינות מערביות, או לפחות במחירים סבורים, אולם עבור חמישה מיליארד אנשים שגרים במדינות המתפתחות מחירה יקר מאוד, מה שמונע מהם את הגלישה. שורה של ענקיות היי-טק התגייסו כדי להוריד את המחירים הללו והקימו איגוד חדש שיפעל בנושא בשם Alliance for Affordable Internet. בין ענקיות ההיי-טק שחברות באיגוד נמצאות גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), אינטל (Intel), סיסקו (Cisco), אריקסון (Ericson), פייסבוק (Facebook) ויאהו! (!Yahoo).

"טכנולוגיות חדשות ממלאות תפקיד מכריע בהוזלה של הגישה לרשת האינטרנט לאנשים רבים יותר ברחבי העולם, ובמשך השנים פיתחנו רבות מטכנולוגיות אלה והשקענו בהן", כתבה ג'ניפר הרון, מנהלת נגישות בגוגל, בהודעה שפרסמה בבלוג. היא הזכירה פרויקטים קודמים של החברה, כגון גישה לאינטרנט בכדורים פורחים ופרישה של פס רחב באפריקה, אולם הודתה שאין עדיין פתרון שיכול לאפשר לחמישה מיליארד בני אדם – כשני שליש מאוכלוסיית העולם – ליהנות מגישה לאינטרנט, מה שנמנע מהם כיום.

האיגוד החדש יתמקד בתחילה בביצוע הפרויקט במספר מצומצם של אזורים, שיתרחב בהמשך ל-12. לשם כך גייסו החברות המשתתפות בו למשימה, בין השאר, את משרד החוץ האמריקני, ממשלת שבדיה, איגוד האינטרנט העולמי, המשרד לפיתוח בינלאומי של ממשלת בריטניה וארגון USAID.

כל 32 החברים באיגוד התחייבו לפעול להוזלת עלויות הרשת באמצעות פתרונות יצירתיים להקצאה של תחומי תדרים, שיתוף תשתיות, הגברת השקיפות ושיתוף הציבור בהחלטות רגולטוריות.

"הסיבה להקמת האיגוד פשוטה", אמר טים ברנרס לי, מייסד World Wide Web Foundation. "מרבית האנשים בעולם עדיין לא מחוברים לאינטרנט, בדרך כלל משום שהם לא יכולים להרשות זאת לעצמם". על פי אחד המחקרים שהוא ציטט, שימוש בג'יגה-בייט בודד של נתונים יכול לעלות לאדם ממוצע במוזמביק סכום שווה ערך ליותר ממשכורת של חודשיים.

"כתוצאה מהמחירים הגבוהים נוצר פער דיגיטלי שמאט את ההתפתחות בתחומים חשובים כמו בריאות, חינוך ומדע", ציין. "אולם, נוכח ההיצע של טלפונים חכמים במחירים סבירים, כבלים תת ימיים חדשים וחידושים בשימוש בתחומי תדרים אלחוטיים, אין שום סיבה שהפער הדיגיטלי ימשיך להתקיים".

ד"ר ביטנג' אנדמו, יו"ר לשם כבוד של האיגוד ומי שנחשב כ-"אבי הפס הרחב" בקניה, קרא למדינות העולם "להשמיע יחד את קולן, להפגין מנהיגות ולתרום ידע כדי לקדם שווקים הוגנים ותחרותיים, מתוך אחריות חברתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים