אלקטל-לוסנט מצטמקת: תפטר 15 אלף עובדים ברחבי העולם

חברת ציוד התקשורת הצרפתית תקצץ כ-20% ממצבת העובדים - יותר מ-4,000 מהם באירופה, המזרח התיכון ואפריקה ● במקביל, היא צפויה לגייס כ-5,000 עובדים נוספים

אם ישקיעו יותר בהיי-טק, מצב התעסוקה בדרום ייטב

אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent) צפויה לפטר 15 אלף עובדים כדי לקצץ בהוצאות ולחסוך מיליארד יורו עד 2015. כך דיווח אתר האינטרנט של לה פיגארו (Le Figaro). במקביל, יש לציין, היא תגייס 5,000 עובדים חדשים.

החברה מונה כיום 72 אלף עובדים וצפויה לבצע את הפיטורים בסניפיה בכל רחבי העולם. באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה היא תקצץ 4,100 משרות, באסיה היא תפחית את מספר המשרות ב-3,800, ובאמריקה היא תחתוך 2,100 משרות. יותר מחמישית מהמפוטרים באירופה יהיו מהסניף הצרפתי של החברה, המהווים כ-10% מכלל עובדיה שם. זאת, עקב סגירה של אתרים ברנה ובטולוז, ומכירה של מפעלים באאו ובאורמה.

הקיצוצים נעשים במסגרת מהלך שמוביל המנכ"ל החדש, מישל קומבס, שנכנס לתפקידו באפריל, למיקודה של אלקטל-לוסנט במספר מועט יותר של מוצרים, על מנת להקטין את ההפסדים. קומבס, שניהל בעבר את הפעילות באירופה של וודפון (Vodafone), הוא המנכ"ל השלישי שמנסה לשקם את החברה.

אלקטל-לוסנט, שמתחרה באריקסון (Ericson), חואווי (Huwaii) ונוקיה (Finland), דיווחה על הפסד נקי בכל חמשת הרבעונים האחרונים. בשנה שעברה היא הפסידה 1.2 מיליארד יורו – ההפסד הנקי הגדול ביותר שלה מאז 2008. הוא נגרם במידה רבה כתוצאה ממחיקת החטיבה למכשירים ניידים וההוצאות לארגון מחדש בעקבות תוכנית קודמת לפיטורים של כ-5,000 עובדים.

מאלקטל-לוסנט ישראל נמסר בתגובה, כי "מדובר בהמשך להכרזה על 'תוכנית המעבר' (The Shift Plan) מחודש יוני 2013, שמטרתה מיקוד החברה בטכנולוגיות חדשניות והקטנת המשך הפיתוח של טכנולוגיות ותיקות. במסגרת התוכנית יופחת מספר עובדי וקבלני החברה ברחבי העולם באופן הדרגתי עד סוף 2015, בהתאם למיקוד האמור במוצרים מסוימים והפסקת פיתוחם של מוצרים אחרים, כמו גם בהתאם לביצועיהם של סניפי החברה במיקומים שונים".

"באשר לפעילות בישראל: נכון לעכשיו לא התקבלו החלטות באשר לשינויים בפעילות הישראלית", ציינה החברה. "למעשה, רק בשבוע שעבר הכריז מנכ"ל החברה, שביקר בישראל, על היחידה העסקית Cloudband, המנוהלת מישראל, כאחת מהפעילויות המרכזיות בהן תתמקד אלקטל-לוסנט בתוכניתה להפוך לספק המתמחה ברשתות ושירותי תקשורת עתידיים, ובכוונת החברה להמשיך את השקעתה בפעילות זו. קומבס אף ציין את חשיבות הקשר של אלקטל-לוסנט עם ענף הטכנולוגיה הישראלי כגורם הכרחי להמשך שאיפתה של החברה להציע לשוק מוצרים חדשניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים