צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים: "הנסיגה בייצוא ההיי-טק – צניחה בכושר התחרות של ישראל"

הייצוא התעשייתי מישראל הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מזה ארבע שנים, כאשר ההיי-טק אחראי ל-90% מכך ● הענף רשם ביולי-אוגוסט השנה צניחה ריאלית של כ-12% ● אורן קרא לממשלה ולבנק ישראל להתערב "במטרה לסייע לייצוא הישראלי לחזור למסלול של צמיחה"

"הנסיגה החדה בייצוא, ובכלל זה של ההיי-טק, מעידה על הירידה הדרסטית בכושר התחרות של ישראל אל מול השווקים בעולם. זהו מצב חמור", כך אמר צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים.

אורן התייחס לירידה הבולטת שנרשמה בחודשי הקיץ בייצוא התעשייתי מישראל: זה צנח ברמה חודשית ביולי ובאוגוסט בכ-400 מיליון דולר, והסתכם ב-3.46 מיליארד. מדובר בצניחה של 11% לעומת הרבעון השני של השנה. הנתונים עולים מדו"ח "התפתחות הייצוא התעשייתי" של אגף המחקר בהתאחדות התעשיינים.

על פי הדו"ח, 90% מהנסיגה בייצוא התעשייתי נגזרת מענף ההיי-טק לקבוצותיו השונות, שצלל ריאלית ביולי-אוגוסט בכ-12%. ענף התרופות צנח ב-30%, ענף הרכיבים האלקטרוניים – ב-16%, והציוד האלקטרוני – ב-5%. ענף ייצוא כלי הטיס מיתן מעט את התוצאה, לאחר שעלה ב-2%. ייצוא הקבוצה הסתכם בחודשיים הנסקרים בכ-1.41 מיליארד דולר בממוצע לחודש – רמה חודשית הנמוכה בכ-190 מיליון בהשוואה לממוצע החודשי ברבעון השני של 2013.

לדברי אורן, "צמיחת המשק הישראלי הקטן יחסית נשענת על ייצוא וכשזה נפגע, הצמיחה של המשק נפגעת. אני קורא לממשלה ולבנק ישראל לפעול בדחיפות ולצאת בשורת צעדים, במטרה לסייע לייצוא הישראלי לחזור למסלול של צמיחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים