תוכן שיווקי

דברו עם הקהל שלכם בעולם

09/10/2013 12:21

מדיה חברתית היא אמצעי מדהים המיושם על ידי ארגונים, על מנת ליצור קשר בלתי אמצעי ומיידי עם הקהל שלכם – בין אם מדובר על לקוחות, ספקים ושאר בעלי עניין שמעוניינים להיות חלק במה שאתם עושים. בין אם אתם מייצרים את המסרים ומקבלים עליהם פידבק (לייקים, שיתופים), ובין אם אותו קהל מדווח על תקלות, בעיות בשרשרת האספקה או לחילופין מגניב מילה טובה על השירות שלכם. כי אין כמו מילה טובה ברשת החברתית על מנת להגדיל את החשיפה ואת הפוטנציאל השיווקי, או לחילופין – לנהל משבר בצורה אופטימלית דרך הרשתות החברתיות השונות.

שכבה נוספת לניהול מדיה חברתית מיושמת כאשר הארגון הנו בפריסה גלובלית (גם אם לא פיזית). רוב האנשים בעולם אינם דוברים אנגלית כשפת אם (פחות מ-10%), ומי שלא תוכלו לדבר איתו בשפה שלו לא יהיה בקשר איתכם. אנשים מצפים ודורשים לקבל את התכנים שלכם בשפה שלהם. אם לא תוכלו להעביר את המסרים והתגובות שלכם בשפה, בזמן ובסגנון המתאים, אתם תאבדו את הקשר הישיר לקהל המטרה שלכם והמיתוג הבינלאומי שלכם ייפגע.

לכן חשוב והכרחי לייצר ולנהל אסטרטגיה של ניהול גלובלי של ניו-מדיה.

התהליך מתחיל בהתאמה לאסטרטגיה השיווקית באותו נושא אשר כוללת לדוגמה: אפיון מדויק של קהלי היעד, מיקומם בעולם והשפות הנדרשות, יחד עם הצבת יעדים של כמות ופרופיל המסרים האקטיביים שאתם מעוניינים להתאים פר יום/שבוע/חודש.
מומלץ מאוד ליצור כמה שיותר מסרים פרו-אקטיביים כחבילה, על מנת לחסוך בלוחות זמנים ולאפשר תזמון ידוע מראש ומדוד של המסרים שאתם מייצרים.

אך באותה נשימה, חשוב להתייחס גם ליכולת התגובה שלכם לאסקלציות הנובעות ממסרים שליליים. מהירות התגובה הנה נקודת המפתח, על מנת שהמסר שלכם יוכל לקבל מקום משמעותי ולא להיבלע בתוך בליל המסרים, שעלול ליצור צונאמי שלילי שיהיה מאוד קשה להתמודד איתו לאחר מכן. זמן התגובה שלכם הוא קריטי, גם בהתחשב באזורי הזמן השונים, לכן נדרש לנהל צוותים מקומיים, שלהם יש היררכיה של סמכויות להגיב בשמכם או במידה והמשבר מחמיר – להציף את המשבר מעלה ואז להתמודד על פי תוכנית מגירה ידועה מראש שכוללת מדרג אחריות, סוגי המסרים, פרופיל תגובות ואף סגנון התנצלות שמתאים לקהל היעד.

חשוב מאוד לנהל את הניו-מדיה הגלובלית שלכם בצורה מושכלת וליצור אסטרטגיה כתובה ומדודה תוך ידיעה, כי אין כמו דו-שיח מקצועי שאתם יכולים להשפיע, לנהל ולנתב את הטון שלו על מנת וליצור ערך מוסף גלובלי למותג שלכם.

אם אתם יודעים לדבר לקהל הגלובלי שלכם בניואנסים התרבותיים והמקצועיים, יחד עם שמירה על סטנדרט תגובה איכותי, תוכלו להרוויח ערך מוסף שיתבטא בכך שמעל 85% מקהל היעד שלכם יהיה מוכן להקשיב לכם ולדבר איתכם. כאשר מדובר על מדינות ואזורים שכמות האנשים שם נמדדת בעשרות מיליונים ואף למעלה מכך (דרום אמריקה, סין, רוסיה וכיו"ב) ברור לכולנו מה המשמעות של סדרי הגודל הללו על השורה התחתונה של המאמץ האסטרטגי שלכם.

BlueLion מתמחה בניהול תהליכי שפה והתאמת מוצרים לקהלים גלובליים, כולל ייעוץ לתהליכי לוקליזציה וניהול מדיה חברתית גלובלית.

אירועים קרובים