ארה"ב: אובמה סירב להטיל וטו על האיסור לייבא מוצרי סמסונג

בעקבות החלטת הנשיא האמריקני, החברה הדרום קוריאנית לא תוכל לייבא מספר טלפונים חכמים ומחשבי לוח שנקבע כי יש בהם הפרה של זכויות בפטנטים של אפל ● מדובר בניצחון שני בחודשיים האחרונים לאפל, לאחר שבאוגוסט ביטל אובמה צו איסור ייבוא שהוטל נגדה במאבק מול סמסונג

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, סירב לבקשת סמסונג (Samsung) להטיל וטו על הצו לאסור עליה לייבא כמה דגמים של טלפונים חכמים ומחשבי לוח לארצות הברית. הרשות לסחר בינלאומי (ITC) הטילה את הצו לאחר שקבעה, כי סמסונג הפרה במוצרים אלה זכויות של אפל (Apple) בפטנטים.

מייקל פרומן, נציג הסחר של ארצות הברית, מסר בעקבות כך כי "לאחר ששקלתי בקפידה היבטי מדיניות שונים, ובכלל זה ההשפעות על הצרכנים ועל התחרות, התייעצתי עם סוכנויות שונות ושמעתי את העמדות של הצדדים הנוגעים בדבר – החלטתי לסמוך את ידיי על החלטת הרשות".

ניתן היה לבטל את הצו במשך 60 ימים לאחר קבלת החלטת הרשות, אולם, כאמור, לא נעשה כך. מדובר בניצחון שני לאפל על סמסונג בחודשים האחרונים, לאחר שבאוגוסט ביטל אובמה צו שהוצא נגדה בהקשר דומה. לא ניתן היה לקבל מהרשות, או מרשות המכס והגבולות של ארצות הברית, שמופקדת על אכיפת הצו, פירוט של הדגמים שייבואם נאסר.

AT&T הבהירה כי תוסיף למכור את מוצרי סמסונג. "ההחלטה לא פוגעת ביכולתנו לספק את המוצרים", מסר מרטי ריכטר, דובר החברה. מסמסונג נמסר כי "אנחנו מאוכזבים מההחלטה. הדבר רק יפחית את התחרות ויגביל את המבחר העומד לרשות הצרכנים בארצות הברית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים