מחקר: תושבי המדינות המתפתחות מוכנים לרכוש בנייד יותר מהעולם המערבי

המוכנות של תושבי מדינות כגון דרום אפריקה, ערב הסעודית וסין לרכוש באמצעות טלפונים ניידים גבוהה ב-65% מאשר בצפון אמריקה ● עם זאת, רק כשליש מהלקוחות בעולם קונים מוצרים או שירותים דרך הסלולר

אם היה הגיוני שנחשוב שרמות החדירה הגבוהות של המסחר האלקטרוני יהיו במדינות מפותחות, שבהן הטכנולוגיה נגישה יותר, מחקר חדש של סאפ (SAP) מראה את ההפך. על פי הנתונים שאספה חברת התוכנה, מדינות בשווקים צומחים, כגון דרום אפריקה, ערב הסעודית וסין, מראות קצב שינוי גבוה יותר. 96% מהמשיבים במחקר שבאים ממדינות אלה הביעו רצון להשתמש במכשירים הניידים שלהם לצורך רכישת מוצרים ושירותים, בהשוואה ל-59% בשווקים מפותחים. עוד עולה מהמחקר כי הפער בין תושבי צפון אמריקה למדינות מתפתחות ברמת הביקוש לשירותי מסחר סלולרי עומד על 65%. עם זאת, המחקר מעלה שרק כשליש (32%) מהלקוחות רוכשים מוצרים או שירותים באמצעות הנייד בפועל.

למרות הפערים שצוינו קודם, יותר מ-80% מהצרכנים מסכימים כי עסקים צריכים להשתמש בכל טכנולוגיה זמינה כדי להפוך את החיים לקלים יותר עבור הלקוחות שלהם. הצרכנים אף מבקשים אינטראקציה רבה יותר בסלולר עם בנקים, חברות טלקום, קמעונאים, ספקי שירותים (גז, חשמל ומים) ועסקים אחרים.

המחקר נערך בקרב 12,424 משתמשים מ-17 מדינות ומציג את הביקוש מצד צרכנים לשירותי מסחר מקוון בסלולר (Mobile Commerce), שאינו מקבל כיום מענה מספק.

יצוין כי בעוד שהממצאים מצביעים על כך שלקוחות בכל העולם מעוניינים ביותר מסחר מקוון באמצעות הניידים, המניעים והעכבות לרכישות נוספות באמצעות הנייד משתנים בין מדינות שונות ותעשיות שונות. כך, סאפ מצאה שסביר יותר שלקוחות יגבירו את השימוש בשירותי מסחר אלקטרוני בסלולר אם תהיה להם אפשרות בחירה טובה יותר בין שיטות תשלום (64%); אם תשלומים ניידים יתקבלו בצורה טובה יותר על ידי הקמעונאים (51%); אם הם יקבלו עדכונים שוטפים על ההזמנה (41%); ואם יזכו לעידוד מצד מותגים ושירותים (32%).

"לקוחות מוכנים כעת ודורשים יותר שירותי מסחר במובייל, והם גם מצפים לפעול באמצעות הנייד בצורה יעילה ופשוטה יותר", אמר אנתוני ריינולדס, סגן נשיא בכיר למכירות ופתרונות ניידים בסאפ. "יחד עם התקדמות זו, חברות ברחבי העולם חייבות לבצע מאמץ משותף כדי לספק ללקוחות קלות שימוש ויתרונות בפעילות ובביצוע עסקאות בניידים – לדוגמה, זמינות של טכנולוגיות, אבטחת מידע ותגמולים על רכישות. במסלול ההתפתחות הנוכחי, הטלפון הנייד מספק שילוב מפתה של ערוץ תקשורת במתכונת 'הכול באחד': כרטיס מועדון, כסף מזומן, זיהוי מיקום וכרטיס אשראי. הוא מציע למותגים ולחברות את ההזדמנות להתחבר ללקוח באמצעות הנייד בלבד או כחלק משילוב ערוצים".

החוקרים בדקו בנוסף שימושים אחרים של הלקוחות במכשירים הניידים שלהם. 63% מהלקוחות משתמשים בהם לביצוע פעולות השונות משיחות ומשלוח הודעות טקסט. מחצית ממשתמשי המכשירים הניידים ניגשים באמצעותם לאינטרנט לפחות פעם ביום וכאמור, 32% רוכשים באמצעותו מוצר או שירות. היכולות להשתמש במכשיר הנייד בכל זמן ביום (51%), בתנועה (51%), במהירות (50%) ובנוחות (50%) נתפסות כיתרונות הברורים מאחורי האימוץ הנרחב שלו בקרב הצרכנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים