ד"ר וולפרם יוסט, Software AG: "המעבר לארגון הדיגיטלי הוא לא אופציה – זה להיות שם או להיעלם"

"יש מי שמבלבלים בין אוטומציה לדיגיטציה, אבל הם לא אותו הדבר. האוטומציה הופכת את העסק ליעיל יותר, אבל הדיגיטציה משנה את התוצאה של התהליכים העסקיים – וזה הרבה יותר גדול", אמר ד"ר יוסט – ה-CTO של Software AG, בכנס השנתי של החברה ● לדבריו, "כדי להתאים את הארגון לעידן הדיגיטלי, עלינו ליצור איזון בין המשאבים לתהליכים"

"כולנו עוברים לעידן הארגון הדיגיטלי, בין אם אנחנו אוהבים את זה ובין אם לאו. אני מאמין שהמעבר הזה הוא לא אופציה – זה להיות שם או להיעלם", כך אמר ד"ר וולפרם יוסט, ה-CTO של Software AG. לדבריו, "יש כבר היום דוגמאות לחברות שלא הצליחו במעבר הזה ופשוט נעלמו מהשוק. זוכרים את קודאק (Kodak) וכמה מצליחים הם היו? המעבר לעידן הדיגיטלי מחק אותם. אל תתנו לזה לקרות לעסק שלכם".

ד"ר יוסט אמר את הדברים אמש (ד') ביומו השני של כנס Innovation World 2013 שעורכת Software AG. הכנס, שמתקיים במלון מאריוט (Marriot) המפורסם בסן פרנסיסקו, משך אלפי לקוחות ושותפים של החברה ויינעל הלילה. את המשלחת הישראלית לאירוע מוביל ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל.

לדברי יוסט, "יש מי שמבלבלים בין אוטומציה לדיגיטציה, אבל הם לא אותו הדבר. האוטומציה היא רק אחד מהחלקים שמרכיבים את הארגון הדיגיטלי. כך, האוטומציה הופכת את העסק ליעיל יותר – ויעילות זה כמובן חשוב, אבל הדיגיטציה משנה את התוצאה של התהליכים העסקיים – וזה הרבה יותר גדול. הארגון הדיגיטלי מפיק יותר ערך מהפעילות שלו. אחד מהתנאים לכך הוא העברת השליטה על התהליכים מהארגון, ללקוח. הקונספט הזה חדש להרבה ארגונים, ורבים מהם לא רוצים להעביר את האחריות הזו ללקוח, אבל זה חלק מהתהליך. ככל שנקדים להפנים את זה, כך נוכל להתקדם מהר יותר".

"הכל מתחיל מהמודל העסקי", הוא קבע. "הארגון הדיגיטלי צריך מודל עסקי יציב ונכון כדי להתקיים. ברגע שיש לנו את זה, עלינו להתאים את התהליכים העסקיים, כך שייתמכו במודל העסקי. אחרי שביססנו את התהליכים העסקיים, אנו זקוקים לתשתית טכנולוגית שתשרת את התהליכים הללו, ופה נכנס לתמונה מערך ה-IT".

הבעיה, אמר יוסט, "היא שמערכי ה-IT של היום מורכבים מכלים ופתרונות שעוצבו לפני 20 שנה. הם לא תוכננו כדי לסייע לנו להגיב לשינויים במהירות כמו זו שדרושה לנו היום, אלא כדי למלא פונקציה עסקית מסוימת. זה מה שהם יודעים לעשות. זה לא אידיאלי, אבל זה מה שיש כרגע ואין לנו ברירה אלא להשתמש בכלים האלה. החדשות הטובות הן, שהכלים האלה עובדים: הם משרתים פונקציות עסקיות, הם מייעלים את העבודה ומניעים את העסק. לכן, כדי להתאים את הארגון לעידן הדיגיטלי, עלינו ליצור איזון בין המשאבים לתהליכים".

"ממשיכים לחזור על טעויות העבר - גם בענן". ד"ר וולפרם יוסט, ה-CTO של Software AG

"אבל במקום לייצר את האיזון הזה, אנחנו ממשיכים לחזור על טעויות העבר", אמר יוסט. "אנחנו ממשיכים להטמיע מערכות שונות לכל פונקציה עסקית – אפילו בענן. כשכל תהליך דורש כמה מערכות פונקציונליות, אתה לא יכול לבצע שינויים מהירים בתהליכים, למרות שהמציאות העסקית דורשת את זה. לכן, עלינו לגשר על הפער שבין הקיים לרצוי".

לדבריו, "אנחנו מאמינים שיש לנו את הפתרון לכך. Software AG Suite מטפלת בבעיה מבלי לשנות את המבנה הארגוני של המערכות. הסוויטה יושבת מעל שכבת האפליקציה, ומהווה מעין שכבת תקשורת עבור התהליכים הארגוניים. היא מובילה לכך שהתהליכים מתבצעים שם – בשכבה של הסוויטה, ולא בשכבת האפליקציה. ככה מתגברים על הפער הזה שנוצר משימוש במערכות בנות 20 שנה. במילים אחרות, השכבה הזו מאפשרת לכם להיות ארגון דיגיטלי".

ד"ר יוסט פירט על האופן שבו פועלת הסוויטה של החברה, וחילק אותה לארבע שכבות. "אנחנו יושבים מעל האפליקציות: ה-ERP, ה-CRM, הענן וגם פייסבוק (Facebook) או כל אפליקציה אחרת שפועלת בארגון", הסביר. "השכבה התחתונה ביותר שלנו עוסקת בניהול המידע בזיכרון (In Memory). היום אין סיבה לאחסן נתונים על דיסק. האחסון בזיכרון נותן לנו גם יכולת גידול וגם ביצועים חסרי תקדים. השכבה הבאה היא שכבת האינטגרציה או ה-SOA, שמטפלת באפליקציות, בפיתוח וכו'. השכבה השלישית היא שכבת ניהול התהליכים העסקיים (BPM, ר"ת Business Process Management) והשכבה האחרונה בסוויטה שלנו היא שכבת האנליטיקה והתהליכים".

לדבריו, "לא מדובר בארכיטקטורה שבונים בין לילה, אפילו לא בשנה. אנחנו התחלנו לעבוד על הסוויטה הזו לפני ארבע שנים. היא מבוססת על הרבה מאוד חדשנות פנימית שלנו, אבל גם על חדשנות שרכשנו. היום אני כבר יכול לחשוף, שכל הרכישות שביצענו בשנים האחרונות היו מוכוונת להשלמת הפלטפורמה הזו. הטכנולוגיה של נירוונה (Nirvana) תומכת בשכבת האינטגרציה שלנו. הרכישות של LongJump ו-Apama הן הבסיס לשכבת האנליטיקה. הפיתוחים של אלפבית (Alfabet) תומכים בארכיטקטורה ואילו הטכנולוגיה של JackBe מספקת לנו את הווירטואליזציה בשכבה העליונה".

לסיכום, סיפר ד"ר יוסט על היצע הענן של Software AG ואמר כי "בתוך שנה נוכל לספק את כל מה שאנחנו מאפשרים באופן מקומי בארגון – גם בענן".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים