פרשת איציק כהן: בית המשפט דחה את דרישת הפרקליטות לקנס כספי

השופטים לא קיבלו את טענת הפרקליטות לפיה הסב נזק למדינה, ודחו את הדרישה לתשלום 50 אלף שקלים ● בכך מגיעה הפרשה לסיומה עם עונש מאסר קל בלבד

דרישתה של פרקליטות המדינה להשית קנס כספי בגובה 50 אלף שקל על איציק כהן, לשעבר סגן החשב הכללי במשרד האוצר, נדחתה הבוקר (ה') על ידי בית משפט השלום בירושלים. משמעות ההחלטה היא שעונשו של כהן יסתכם בארבעה חודשי מאסר, כפי שקיבל על עצמו בהסדר עם הפרקליטות ביום א' האחרון. כמו כן התחייב כהן שלא לשמש בתפקידים בעתיד במשרדי הממשלה ובמוסדות המדינה, ולא לתת להם שירותים בתחום המיחשוב.

בדיון שנערך בתחילת השבוע התנגד בא כוחו של כהן, עו"ד ירון קוסטליץ, לעונש הכספי. לטענתו, הדרישה לקנס גבוה בנוסף לחודשי המאסר היא חסרת תקדים בעבירות מסוג אלו, ולשם כך ציטט מספר פסיקות קודמות בהן בית המשפט נמנע מהטלת קנס. "לא יכול להיות שכהן יהיה מקרה תקדימי, שעה שעונש המאסר שהושת עליו הוא חמור מאוד", אמר בדיון.

לטענת הפרקליטות, בעבירות בהן הודה כהן יש משום נזק למדינה, ועל כן הדרישה הכספית. מנגד, עו"ד קוסטליץ השיב שמאחר והפרקליטות עצמה מחקה את הסעיפים של קבלת שוחד, הרי שהטענה שנגרם נזק למדינה אינה מחזיקה מים. בנוסף, הטענה לפיה כהן הסב נזק למדינה מופיעה בכתב האישום המקורי שעסק בשוחד – ולא בכתב האישום הנוכחי, ממנו הושמטו סעיפי האישום של שוחד וקבלת דבר במרמה. "עבירה של ניגוד עניינים אינה מניחה שנגרם נזק…מר כהן נותן את הדין על כך שלא דיווח על כך שהיה בניגוד עניינים ותו לא", אמר קוסטליץ.

בתוך כך, הדיווחים האחרונים בפרשה הובילו לתגובות נסערות מצד מקורביו ותומכיו של כהן, בהן הפנו אצבע מאשימה לפרקליטות ולדרכי עבודתה. בין יתר הטענות שהועלו נאמר כי מועד פרסום כתב האישום היה ביום חתונתו של בנו של כהן, וזאת על אף בקשתו של האחרון לדחות זאת. עם זאת, יש לציין, כי כאשר הנושא עלה במהלך הדיונים האחרונים בבית המשפט, התנצלו נציגי הפרקליטות וטענו כי זה נעשה בשוגג וללא כל כוונה לפגוע.

כהן יחל לרצות את עונשו, ככל הנראה, ב-21 באוקטובר. הוא צפוי להשתחרר כעבור חודשיים בהתאם להחלטה לניכוי שליש מתקופת מאסרו.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חני

    אירוע הבהלהות שעבר מר' איציק כהן, ס. בכיר לחשב הכללי (לשעבר), מעיד על "התמורה" אותה מקבל עובד ציבור מסור, לאחר 35 שנות עשיה למען עובד מגזר המחשוב, ואזרחי ישראל. האירוע מוכיח כבמקרים רבים אחרים, את המהומה על לא מאומה. רצון הפרקליטות לזכות בתהילת עולם, על גבו של עובד ציבור בכיר ונאמן למערכת. מר' כהן הקדיש את מיטב שנותיו, תוך ויתור על שעות איכות עם ילדיו, ורעיתו, וזאת כשלנגד עיניו מטרה אחת: שיפור דרכי העבודה במגזר הממשלתי, תוך יעול, והתיעלות בכלי המחשוב, וזאת במטרה לחסוך כספי ציבור. ולצד זאת, שיפור השרות לאזרח במרכז, ובפריפריה. ליבו, ואוזנו, היו קשובים לכל עובד במצוקה, במטרה לסייע לו. כן, יעמדו לזכותו, יושרו, הגינותו, מתן בסתר לאנשים ועובדים במצוקה. פירות מעשיו לשיפור השירות לאזרח, מאז פרישתו מלפני כ- 6 שנים,ממשיכים לבוא לביטוי אצל כל אזרח/ית במדינת ישראל. בימים אלו, בהם רצה על ברשתות השידור הפרסומת לאזרחי ישראל, על האפשרות להנפיק תעודת זהות חכמה, ודרכון חכם, שימנע זיופים, שהבאו לפעולות טרור איומות ברחבי מדינתנו, ראוי שנזכור : כי מי שהגה, פעל ללא לאות - מר' איציק כהן. מר' כהן - יהי רצון שיתמו אויבך, ושונאיך, וכל מבקשי רעתך מעתה ועד עולם , ונאמר אמן

  2. חני

    עו"ד ירון קוסטליץ ממשרד י.וינרוט מסר כי: "אנחנו מברכים על כך שבית המשפט הנכבד קיבל את עמדתנו שאין מקום להשית קנס על מר כהן. נקבע שההאשמות החמורות שהוטחו בכהן בעבר בדבר לקיחת שוחד כביכול וקבלת דבר במרמה – אינן קיימות עוד, וכהן מברך על-כך. החלטותיו של כהן היו מקצועיות וענייניות, ולא נגרם נזק כלשהו למדינה. כהן נטל על עצמו אחריות מלאה על העבירה הקלה יותר של פעולה בניגוד עניינים פוטנציאלי, והוא חפץ לשים את העניין מאחוריו ולהמשיך קדימה בחייו"

אירועים קרובים