סטן פרלסביג, סאפ: "ספקיות ה-IT צריכות לאמץ את החדשנות מהלקוחות הארגוניים"

"המנמ"ר מתמודד כיום עם מכשולים ואתגרים רבים, ובמקביל גם עם מצב שלא עתיד להשתנות: חל גידול מתמיד בדרישות המגוונות שלו מצד המשתמשים", אמר מנהל ערוצי שותפים בסאפ לאזור EMEA ● גדי רחלזון, מנהל מכירות חדשנות: "סאפ נותנת מענה להתנגדויות הטבעיות של הכניסה לענן"

"אנחנו יודעים שלא כל החוכמה נמצאת אצלנו בבית. לכן מה שאנו עושים זה להימצא בקשר הדוק עם הלקוחות שלנו, כמו גם עם סטארט-אפים שמפתחים בסביבת סאפ (SAP), על מנת לממש ולהוציא לפועל רעיונות ופיתוחים חדשניים", כך אמר סטן פרלסביג, מנהל ערוצי שותפים בסאפ לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

פרלסביג דיבר הבוקר (ה') באירוע השקת מועדון C3 ME של אנשים ומחשבים, סאפ ישראל ונס. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך על פני יומיים במלון כרמים בהרי ירושלים בהשתתפות כ-200 מנמ"רים בארגונים בינוניים.

לדבריו, כחלק מאותה מגמה של חדשנות, ענקית היישומים הגרמנית הקימה לפני ימים אחדים קרן הון סיכון חדשה, SAP Ventures, לה יוקצו יותר מ-650 מיליון דולר. "באמצעות השקעה בסטארט-אפים, אנו זוכים במבט ראשוני על חברות ורעיונות שבשלב מסוים עשויות לסייע לנו לשפר את פעילותנו. הסטארט-אפים, מצידם, מקבלים גב של שחקנית חזקה בשוק שיכולה לסייע להם להיבנות", אמר.

המנמ"ר כיום, אמר פרלסביג, "מתמודד עם מכשולים ואתגרים רבים, ובמקביל עם מצב שלא עתיד להשתנות: חל גידול מתמיד בדרישות המגוונות שלו מצד המשתמשים, הוא נדרש לספק יותר פתרונות בפחות זמן ומשאבים, ובנוסף, עליו לקצץ בהוצאות מערך ה-IT".

פרלסביג ציין כי החברה פועלת בחמישה עמודי תווך בעולם ה-IT: ניידות, Analytics – בינה עסקית וניתוח נתונים צופה פני עתיד, יישומים, ענן, בסיסי נתונים וטכנולוגיות. מבין חמשת אלה, אמר, "פלטפורמת ה-HANA היא החשובה ביותר בשל יכולת העיבוד בזיכרון שלה. אנחנו יכולים כיום לבצע באמצעותה פרויקטים שפעם היינו עוצרים אותם, או שכלל לא היינו מתחילים לבצע, כי חשבנו שאנחנו לא יכולים לספק אותם. הפלטפורמה היא למעשה 'דבק' של שאר הטכנולוגיות אותן אנו מספקים. היא מאפשרת ליישומים לרוץ מהר יותר ולכלל מערך ה-IT להניב ביצועים טובים יותר".

עוד אמר, כי "השוק הישראלי מעניין מאד. הוא מתאפיין באימוץ מוקדם של טכנולוגיות, בחדשנות וביצירתיות. הנושאים הללו מעניינים מאד את סאפ, אף אם השוק הישראלי מוגבל בגודלו הפוטנציאל שמגיע ממנו הוא גדול". פרלסביג סיכם באומרו כי "אנו מאמינים כי רעיונות רבים יגיעו אלינו מצד הלקוחות. הם אלה שיכולים להוות את הפלטפורמה המיטבית ליצירתיות ולחדשנות. עלינו להדק את הקשר עם הלקוחות ואנו עושים זאת".

"סאפ מספקת מענה להתנגדויות לענן"
גדי רחלזון, מנהל מכירות חדשנות בסאפ ישראל, אמר כי "אנו מציעים כיום חלק לא קטן מהשירותים והיישומים בענן. זאת כפועל יוצא מהרכישות הגדולות של סקסס פקטורס (SuccessFactors), ואריבה (Ariba). כך, אם ארגונים רוצים לרכוש את הפתרונות כשירות – הם יכולים לעשות זאת".

גדי רחלזון, מנהל מכירות חדשנות בסאפ ישראל. צילום: קובי קנטורהפתרונות כשירות, אמר רחלזון, מגיעות בשתי רמות – תוכנה כשירות, SaaS, ופלטפורמה כשירות, PaaS. בתחום התוכנה כשירות, ציין את "סקסס פקטורס, הנותנת לארגון יכולת לנהל את כל ההיבטים של HR, מטיפול בעובדים, ניהול כישרונות, גיוס, הכשרה, והכל בענן. חלק מהפעולות נעשות בשירות עצמי על ידי העובדים בקיוסק מידע". לדבריו, "אופן הפעולה הזה מתאים לארגונים מבוזרים, שהעובדים נמצאים במקומות שונים בעולם, כאשר התשלום על השירות מבוצע מדי חודש על בסיס מספר העובדים. המערכת מתממשקת גם למערכות ה-ERP הוותיקות. יש לנו כבר לקוחות ממגזר ההיי-טק המקומי העובדות במתכונת זו".

בתחום פלטפורמה כשירות, אמר, "אנו מספקים ללקוחות את HANA, בלי לרכוש את הסביבה והשרתים, אלא במתכונת פלטפורמה כשירות, כ-HEC (ר"ת HANA Enterprise Cloud). כך ארגון יכול לנצל הפלטפורמה לצורך ביצוע חישובים מהירים בתדירות יומית, לשלם לפי נפח או לפי משך הצריכה, ולהפעיל על הענן הזה יישומים שלו".

הוא סיכם באומרו כי הם מצויים בתהליך של איתור שותפים בישראל שיספקו את תוכנת סאפ כשירות מנוהל בענן, ושעבודה עם נס בנושא כבר מתרחשת. המטרה, אמר, "היא שהלקוחות יוכלו לרכוש כל פתרון סאפ – לא במתכונת הוותיקה של רכישת התוכנה, ביצוע פרויקט הטמעה, ותשלום לפי רישוי, אלא לרכוש את השירות דרך שותף עסקי מוסמך. סאפ נותנת מענה להתנגדויות הטבעיות של הכניסה לענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים