קומפיולאב הישראלית החלה במכירת סדרת ה-Utilite

מחשבי המיני PC מבוססים על אנדרואיד או אובונטו ומחירם בין 99 ל-219 דולר

קומפיולאב (Compulab), יצרנית המחשבים הזעירים הישראלית, החלה להציע למכירה מוקדמת את מחשבי סדרת ה-Utilite החדשה שלה. מדובר במחשבי מיני PC המבוססים על מעבד ה-i.MX6 של יצרנית השבבים פריסקייל (Freescale) – בחירה נדירה למדי בשוק המיחשוב, שמבוססות על ARM Cortex-A9 במהירות של עד 1.2 ג'יגה-הרץ בתצורות של ליבה אחת, שתי ליבות וארבע ליבות.

המחשבים מגיעים בקופסה שגודלה 135x100x21 מ"מ בלבד, והם מתוכננים להפעיל מערכות הפעלה מבוססות לינוקס (Linux), כששתי מערכות ההפעלה שמוצעות לבחירה הן האנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ואובונטו (Ubuntu) של קנוניקל (Canonical). מדובר במחשבים שמטרתם לשמש כתחנות עבודה פשוטות עבור מי שתג המחיר חשוב עבורו, כמו גם צריכת כוח נמוכה במיוחד.

כאמור, מציעה סדרת ה-Utilite שלוש תצורות שונות. הראשונה היא ה-Utilite Value שעלותה 99 דולר בלבד. היא מבוססת על מעבד חד ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ, ומגיעה עם 512 מגה-בייט זיכרון DDR3 במהירות 1,066 מגה-הרץ. אחסון באמצעות כרטיס MicroSD. יש חיבור לרשת מקומית, ארבע יציאות USB 2.0 ושתי יציאות RS232 – יציאות שכבר לא מוצאים במחשבים המודרניים של ימינו. החיבור למסך מבוצע באמצעות יציאת HDMI. צריכת הכוח מגיעה עד שישה וואט, כך לפי החברה.

ה-Utilite Standard מגיע עם מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ ועם 2 ג'יגה-בייט זיכרון DDR3 במהירות 1,066 מגה-הרץ. הוא מצויד בשתי יציאות HDMI וביציאת DVI אחת. עוד הוא כולל שני חיבורי רשת מקומית, וכן תמיכה ב-Wi-Fi (עד 802.11n עם אנטנה יחידה), ובבלוטות' 3.0. תג מחיר שלו הוא 159 דולר.

ה-Utilite Proi, שעלותו 219 דולר, מגיע עם מעבד ארבע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה-הרץ. הוא גם מוסיף לחבילה של ה-Standard כרטיס SSD בנפח של 32 ג'יגה-בייט זיכרון, וכן תומך בתקן HDMI 1.4 לעומת HDMI 1.2 של אחיו.

המחשבים זמינים להזמנה מוקדמת באתר החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים