ערן אלראי, Software AG: "לאנשי ה-IT הישראלים נמאס מבאזוורדים; הם רוצים לשמוע את התכל'ס"

"הלקוחות הישראלים מביעים באיזשהו מקום סוג של מחאה על נושא הבאזוורדים. הם רוצים לשמוע סיפורי הצלחה על פרויקטים שנעשו בעולם", אמר אלראי – מנכ"ל Software AG ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "אנחנו מסננים את הפרויקטים שקורים בעולם ו-'מתכל'סים' אותם לטובת הלקוח הישראלי" ● הוא הסביר, כי "בעבר היית יכול להציג ללקוח פרויקט מוצלח שהסתיים בארגון כלשהו בעולם, ולהראות לו שמדובר בפתרון מוכח. היום זה כבר לא ככה, כי כולם מתחילים בפרויקטים הללו במקביל"

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: אור יעקב

"אנשי ה-IT הישראלים ממשיכים באופן עקבי להיות פרגמטיים. נמאס להם מבאזוורדים – הם רוצים לשמוע את התכל'ס", כך אמר ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "הלקוחות הישראלים מביעים באיזשהו מקום סוג של מחאה על נושא הבאזוורדים. כשאנחנו באים עם הבאזוורדים זה נשמע פנטסטי, אבל הם רוצים לשמוע את ה-תכל'ס. הם רוצים לשמוע סיפורי הצלחה על פרויקטים שנעשו בעולם בתחומים האלה, כמו רשתות חברתיות, מובייל, מיחשוב ענן ו-Big Data. זו המחויבות שלנו כחברה ישראלית שמייצגת חברה גלובלית. אנחנו מגיעים למקומות שונים בעולם, מסננים את הפרויקטים שקורים בעולם ו-'מתכל'סים' אותם לטובת הלקוח הישראלי".

אלראי אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת כנס Innovation World 2013 של Software AG. הכנס, שהתקיים בשבוע שעבר במלון מאריוט (Marriot) המפורסם בסן פרנסיסקו, משך כאלף לקוחות ושותפים של החברה וננעל ביום ה' האחרון. לדברי אלראי, "לא פשוט לספק את ה-תכל'ס הזה, כי העולם החדש שאנחנו מדברים עליו הוא עדיין עולם בהתהוות ואין הרבה תקדימים לפרויקטים שהסתיימו. בעבר היית יכול להציג ללקוח פרויקט מוצלח שהסתיים בארגון כלשהו בעולם, ולהראות לו שמדובר בפתרון מוכח. היום זה כבר לא ככה, כי כולם – בכל העולם – מתחילים בפרויקטים הללו במקביל. לוקח יותר זמן להראות את ה-ROI הזה, אבל זה אתגר שכולנו מתמודדים איתו ואני מאמין שנמשיך להתמודד איתו בתקופה הקרובה".

"אנחנו נמצאים בתקופת ביניים", קבע אלראי. "יש הרבה פרויקטים בתחומים החדשים – רשתות חברתיות, מובייל, מיחשוב ענן ו-Big Data – ולאו דווקא פרויקטים שהסתיימו. לא תמצא היום בעולם הרבה פרויקטים גדולים בתחום ה-Data Analytics שהסתיימו ואפשר לקחת מהם דוגמה. לאחרונה הסתיים פרויקט גדול מבוסס טרה-קוטה (Terracotta) ב-PayPal, שהוביל לחסכון של 100 מיליון דולרים בזכות ניתוח של Big Data. מצד אחד, זה סיפור מצוין ופרויקט מרתק. מצד שני, כמה ארגונים כמו PayPal יש היום בעולם, אם בכלל? ככל שמדובר בארגון גדול יותר, כך קל יותר להראות את היתרונות שבטכנולוגיה ולכמת ROI. ככל שהעסק קטן יותר, כך לוקח יותר זמן ליהנות מפירות הטכנולוגיות האלו, אבל זה יגיע".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

עם זאת, הסביר אלראי, "פרויקטים כמו זה של PayPal עוזרים מאוד בתכנון פרויקטים בארץ. הלקוח הישראלי, שמחפש יוזמות טכנולוגיות וחדשנות רעיונית, יכול לקחת מהפרויקט הזה את החלקים שרלוונטיים עבורו, ולקבל רעיונות שיעזרו לו עם הפרויקט שלו. הטכנולוגיות שלנו מאפשרות לבצע את הטרנספורמציה הזו וגם הלקוחות העולמיים – בארצות הברית, גרמניה ובשאר ארצות העולם –  מאפשרים לנו ליישם את הדברים האלה בארץ. נשמח מאוד שיבואו לקוחות מהארץ ויאתגרו אותנו עם אותם פרויקטים שהם חושבים על לבצע או שהם שמעו שקורים – ואנחנו נבדוק אם נצבר ניסיון רלוונטי על בסיס המוצרים של Software AG".

לדבר באופן אמיתי על הצרכים העסקיים
"מנמ"רים רבים בעולם היום מתקשים להתחבר לחלק העסקי בארגון, ולא מבינים כיצד להניע את העסק בעזרת כלי מיחשוב וטכנולוגיה", אמר אלראי. "אנשי המיחשוב צריכים לדבר את השפה העסקית. אנחנו לא צריכים להתעסק בזה שאנשי העסקים ידברו את השפה המיחשובית. השפה המיחשובית כבר לא קיימת היום. מדברים על רשתות חברתיות ועל מובייל – וזו כבר שפה עסקית. זה כבר ניצח. ולכן אותם אנשי מיחשוב שידברו את השפה העסקית, הם אנשי המיחשוב שיוכלו להותיר את חותמם ולהוביל את הארגונים שלהם בהצלחה העסקית".

בחמש השנים הקרובות, אמר אלראי, "נראה הרבה יותר אנשים מהביזנס שיהיו מעורבים ב-IT, ואני חושב שה-IT צריך לקבל בברכה את זה היוזמה הזו ולא להתנגד לה. מנמ"רים היום חייבים להפנים שזה מה שקורה, ולכן עליהם לדעת לדבר באופן אמיתי על הצרכים העסקיים של הארגון. מנמ"רים חכמים, שרואים קדימה, מתחילים כבר היום להביא לשולחן פתרונות ענן מכווני-עסק, במקום להגיע לישיבה עם שקפים ומשפטים על ביטים ובייטים. זה שינוי שיח ושינוי מחשבה".

"מסננים את הפרויקטים שקורים בעולם ו-'מתכלסים' אותם לטובת הלקוח הישראלי". מימין: ערן אלראי – מנכ"ל Software AG ישראל, עם קארל היינץ שטרייביך – מנכ"ל Software AG העולמית. צילום: אור יעקב

"יש היום ארגונים בעולם שבהם אנשי הביזנס מחליטים איזה פתרון מיחשוב הם צריכים, וזו מגמה שתלך ותתרחב", העריך אלראי. "יש מקרים שבהם אנשי הביזנס רוכשים טכנולוגיה או מוצר בכרטיס אשראי ובכלל לא עוברים דרך מערך ה-IT. על פניו הם עוד יכולים לחשוב שהם לא צריכים את ה-IT, אבל מה שהם לא מבינים הוא, שהפתרון או האפליקציה שהם התקינו, עובדים רק בזכות העובדה שתשתית ה-IT קיימת ותומכת בזה. מערכי הליבה האלו נבנו לפני עשרות שנים והם ישמשו את הארגון גם בעשרות השנים הבאות. הם אלה שמאפשרים לעסק לעבוד 24/7 והם אלה שמאפשרים לאנשי העסק ליהנות מפתרונות ענן ומובייל בקלות ובמהירות. ברגע שהם נופלים, כל השאר נופל".

הוא סיכם ואמר, כי "אנחנו לוקחים חזרה מכנס כזה הרבה מאוד. יש פה בכנס כאלף איש שמגיעים מכל העולם, כך שבתור התחלה יש את החוויה היוצאת דופן הזו, של להיפגש עם כל כך הרבה אנשים מ-35 מדינות. כמובן שגם מישראל יש פה לקוחות, והמטרה שלנו היא להפגיש את אותם לקוחות ישראלים עם הלקוחות הגלובליים ולסייע להם להיחשף לדברים הכי עדכניים והכי עכשוויים שקיימים בעולם".

בנוסף, אמר, "אנחנו רוצים לוודא שהאסטרטגיה של Software AG מדברת ללקוחות הישראלים. חשוב לנו לדעת שהכל מתחבר – שהאסטרטגיה של Software AG מתחברת ללקוחות ושהלקוחות מתחברים לאסטרטגיה של Software AG. אני יכול לומר שראיתי את זה בצורה יוצאת מן הכלל פה בכנס. עולם הרשתות החברתיות, עולם המובייל, עולם הענן ועולם ניהול התהליכים – שהוא בליבת האסטרטגיה של Software AG, מתחברים מאוד למה שהלקוחות שלנו בארץ רוצים".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים