תוכן שיווקי

שיחה עם חנן ברקו, מנהל תחום מובייל בצוות ה-Pre-Sale של סאפ

13/10/2013 12:25

חנן, מה תציג בכנס מוביליטי?
"עולם המובייל הוא עולם של אפשרויות כמעט אינסופיות וסאפ חולשת על התחום הזה בכל הכיוונים עם מגוון פתרונות מקיפים אותם אציג בכנס. בהרצאתי אציג את SAP Fiori, המילה האחרונה של סאפ לאפליקציות מובייל – פתרון Out of the Box הכולל יישומים ארגוניים המותאמים למכשירי מובייל שונים. הגרסה הראשונה של המוצר החדש כוללת 25 יישומים לפונקציות העסקיות השכיחות ביותר: דוח שעות, בקשת חופשה, הזמנת רכש, אישור רכש למנהלים, אישור בקשת חופשה, תמונת מצב של התקציב ועוד. SAP Fiori היא דוגמא לאפליקציות שניתן לבנות בכלים החדשניים ביותר ש-SAP Mobile Platform 3.0 מספקת – עליה נדבר גם כן בכנס. בנוסף, לסאפ ושותפיה יש קטלוג שלם של אפליקציות שנבנו על גבי הפלטפורמה הניתנות לחיבור למובייל.

אבטחה היא חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה. בכנס אציג גם את SAP Afaria – פתרון Mobile Device Management, המאפשר ניהול חכם ובטוח של המכשירים הסלולריים בארגון, בין אם הם מכשירים של הארגון ובין אם הם מכשירים של העובדים. בין היתר הכלי מאפשר למחוק את המידע על המכשיר מרחוק במקרה גניבה או אבידה, להחיל מדיניות ארגונית כמו: סיסמv חוזק של סיסמv לקבוע האם המכשיר יהיה מוצפן וכו'. ב-Afaria הניהול וההגדרות פשוטות: מנהל שנכנס לאפליקציה במובייל לא נדרש לקונפיגורציות מסובכות, אלא מקבל את כל הדרוש לו באופן אוטומטי כחלק מן המערכת. באמצעות פורטל ייעודי יכולים המשתמשים לבצע פעולות כמו מחיקת המידע מן המכשיר, גם אם זה קרה באמצע הלילה ללא צורך להטריד את ה-IT.

כלי אבטחה נוסף בפורטפוליו שאציג הוא Mocana באמצעותו ניתן לאבטח את כל האפליקציות במובייל. לא משנה מי היצרן של היישום, ה-Mocana עוטף את האפליקציה בסביבת אבטחה ברמה גבוהה, מצפין את התכנים שהאפליקציה מורידה ומספק לאפליקציה סיסמא ושער כניסה מאובטח לארגון. כך ניתן לייצר BYOD  מושלם.

ספר כיצד שונה סאפ מן המתחרים?
"תחום המובייל הוא חלק חשוב מאוד באסטרטגיה של סאפ והיא נחשבת לפורצת דרך בעולם התוכן של המובייל ולכן האנליסטים מדרגים אותה במיקומים גבוהים בתחום. סאפ שואפת להגיע למיליארדים של משתמשים על גבי פלטפורמת המובייל שלה. כבר כיום החברה מציעה פרוטוקולים סטנדרטיים על מנת להגיע לכמה שיותר מפתחים, שהמערכות יוכלו לתקשר עם מערכות סאפ השונות, מערכות של יצרניות אחרות וגם להתחבר לעולמות אחרים כמו עולם ה-Social. יש לנו אפליקציות ייעודיות מוכנות לאנשי שטח, פתרונות ייעודים לעולם התשלומים ו-E-Banking ולכל עולם הצרכנות. אנו משתפים פעולה עם כל מפתח פתרונות תוכנה בעולם – בין אם זה אדובי (PhoneGap), ואם זה יצרניות המובייל כמו מוטורולה, LG, סמסונג ואחרות. הבידול של סאפ בא לידי ביטוי בכך שאנו חברה יציבה בהשוואה לחברות קטנות רבות בתחום, נותנים פתרונות גלובליים, מספקים פתרונות מדף לכל הצרכים, מן התשתית ועד האפליקציות ואפשר להיות בטוח ביציבות שלנו והתכנית שלנו לפתח ולשפר כל העת".

מהי רמת המודעות של מקבלי ההחלטות בארגונים בישראל לפוטנציאל של המובייל?
"לצערי המודעות לא עדיין לא מספיקה ביחס לפוטנציאל של עולם המובייל. אין עדיין מספיק עובדים האחראים לתחום זה בארגונים. סאפ מספקת שירותי ייעוץ בנושא המובייל על מנת לסייע לכל ארגון לנוע קדימה בתחום. הפתרונות שלנו משולבים כבר בקרב ארגונים גדולים ומובילים במשק הישראלי.

חנות האפליקציות של סאפ

אירועים קרובים